مدیر اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان:
ایجاد خودکارآمدی و تقویت اعتماد به نفس از اهداف اصلی جشنوارههای مهارتی دانشآموزی است
اصفهان (پانا) - مدیر اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان با تأکید بر نقش مؤثر جشنوارههای مهارتی در رشد فردی و اجتماعی دانشآموزان گفت: این رویدادها زمینهساز اعتماد به نفس، خودکارآمدی و تقویت مهارتهای مشارکتی در میان دانشآموزان هستند.

زهرا قجاوند، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفتوگو با خبرگزاری پانا درباره جشنواره استانی مسابقات مهارتی هنرستانهای استثنایی به میزبانی ناحیه ۵ با تأکید بر اهمیت اینگونه رویدادها، اظهار کرد: «جشنوارههای مهارتی در حوزه دانشآموزی با اهداف مختلف و متعددی برگزار میشوند که از مهمترین آنها میتوان به ایجاد احساس خودکارآمدی و تقویت اعتماد به نفس در دانشآموزان اشاره کرد.»
وی افزود: «زمانیکه یک دانشآموز در فضای سالم و رقابتی، توانمندیهای خود را به چالش میکشد، نهتنها فرصت یادگیری برای او فراهم میشود بلکه با تکیه بر اعتماد به نفس و این باور که «من هم میتوانم»، به سوی مشارکت فعال در فرآیندهای پرورشی و مهارتی گام برمیدارد؛ امری که در نهایت به خودکفایی و خودکارآمدی او منجر خواهد شد.»
قجاوند با اشاره به دیگر ابعاد این جشنوارهها تصریح کرد: «این رویدادها بستری مناسب برای تعامل با گروه همسالان، یادگیریهای محیطی و تبادل تجربه میان دانشآموزان است. هرچه مشارکت در این برنامهها گستردهتر باشد، دستیابی به اهداف پرورشی و آموزشی نیز با عمق بیشتری تحقق خواهد یافت.»
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان خاطرنشان کرد: «حضور دانشآموزان در چنین جشنوارههایی علاوه بر تقویت مهارتهای فردی و اجتماعی، روزی متفاوت و خاطرهانگیز را برای آنان رقم خواهد زد؛ خاطرهای که میتواند منشأ انگیزه و امید در مسیر رشد و پیشرفت آنان باشد.»
ارسال دیدگاه