مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۱ در کمیته بزرگداشت شهدای دانش‌آموز و فرهنگی بیان کرد:

شهدا، پرچم ما را برای همیشه برافراشته کردند

تهران(پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 11 در کمیته بزرگداشت شهدای دانش‌آموز و فرهنگی بیان کرد شهدا، پرچم ما را برای همیشه برافراشته کردند.

کد مطلب: ۱۲۲۴۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
شهدا، پرچم ما را برای همیشه برافراشته کردند

جلسه هماهنگی کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگی با حضور قدرت اله گراوند؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 11، اعضای شورای معاونین، ترابعلی؛ مسئول بسیج دانش آموزی و فرهنگیان و سایر اعضای ستاد منطقه با موضوع چگونگی برگزاری این کنگره و تبیین و تشریح فعالیت ها برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گراوند ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) و امام جعفرصادق (ع) بیان کرد: برگزاری کنگره شهدا با هدف بزرگداشت مقام عزیزانی است که شأن و جایگاه ویژه ای دارند و در پاسداشت و حفظ این سرزمین جان خود را فدا کردند تا میهن اسلامی پابرجا بماند و در برابر استکبارگران سر تعظیم فرود نیاورد. ما باید در تمام جلسات و در همه کلاس های درسی از مقام و جایگاه شهدا یاد کنیم تا یاد و نام شهدا در ذهن و خاطر دانش آموزان که نسل ما و آینده سازان میهن اسلامی هستند جاودانه بماند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 11 افزود: در همه کشورها از کشته شده های جنگی خود با عنوان قهرمان ملی یاد می کنند و مقام آنها را زنده نگه می دارند با اینکه بسیاری از آنها در جنگ ها متخاصم بوده اند، ولی شهدای ما برای دفاع از خاک و ناموس وطن از جان گذشتند. از این رو باید برای نسل جدید بیش از پیش از شهدا و زندگینامه آنها و رشادت های آنها صحبت کنیم تا شهدا را در رأس قهرمانان ملی و بالاتر از ورزشکاران بدانند؛ زیرا شهدا هستند که پرچم ما را برای همیشه برفراز دنیا برافراشته کردند.

در ادامه گراوند ضمن تأکید بر همکاری و همدلی اعضای ستاد بیان کرد: معاون پرورشی منطقه نایب رئیس ستاد و مسئول بسیج دبیر ستاد هستند که سایر اعضا باید نهایت همکاری برای برگزاری باشکوه کنگره داشته باشند و معاونین آموزشی منطقه باید در جلسات مدیران اهمیت برگزاری کنگره شهدا را تبیین کنند تا همه مدارس منطقه نهایت همکاری با اعضای ستاد بزرگداشت شهدا را داشته باشند.

گراوند در ادامه بیان کرد: طی برنامه ریزی های انجام شده مسئولین اتحادیه انجمن اسلامی در منطقه اطلاعات شهدای فرهنگی و دانش آموز منطقه و زندگینامه و وصیت نامه و تصاویر این شهدا را جمع آوری و تدوین خواهند کرد.

در ادامه، غلامعلی عنایت مهر؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی و نایب رئیس ستاد کنگره شهدا ضمن تبریک هفته وحدت و هفته تربیت بدنی و تبیین رویکردهای تمام ساحتی حوزه پرورشی مطابق ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین به تبیین شیوه نامه ارسالی به مدارس پرداخت و بیان کرد: در صورت حضوری بودن فعالیت مدارس کنگره شهدا در مدارس به صورت حضوری برگزار خواهد شد و کنگره منطقه ای در یکی از مدارس منطقه به صورت متمرکز برگزار می شود.

وی افزود: با بررسی مدارسی که یادمان شهدا ندارند و امکان مناسبی برای ایجاد آن وجود دارد باید برای تأثیرگذاری مفاهیمی چون جهاد، شهادت و از خود گذشتگی در مدارس ایجاد شود و همچنین وصیت نامه و زندگینامه شهدا جمع آوری و تدوین شود و مدارس ماندگار در حوزه ایثارگری و دفاع مقدس شناسایی و معرفی شوند.

در ادامه جلسه ترابعلی مسئول بسیج دانش آموزی و فرهنگیان و دبیر ستاد کنگره شهدای منطقه به نکات اجرایی پیرامون برگزاری کنگره شهدا اشاره کرد و در ادامه اعضای ستاد نظرات و دیدگاه های خود را بیان کردند و به سوالات حاضران در جلسه پاسخ داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار