مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۱:

شوراهای دانش‌آموزی باید میان خانه و مدرسه پیوند برقرار کنند

تهران (پانا) -–مدیر آموزش و پرورش منطقه 11 در جلسه انتخابات مجلس دانش‌آموزی منطقه، شوراهای دانش‌آموزی را پیونددهنده بین خانه و مدرسه دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۲۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
شوراهای دانش‌آموزی باید میان خانه و مدرسه پیوند برقرار کنند

قدرت اله گراوند؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 11 در جلسه انتخابات مجلس دانش آموزی گفت: براساس آیین نامه اجرایی مدارس، شورای دانش آموزی مدرسه از ارکان مدرسه است که مشارکت دانش آموزان را در مدیریت مدرسه تعیین می کند و باید در اداره مدرسه سایر ارکان مدرسه را یاری کنند.

وی در ادامه خطاب به رؤسای شورای دانش آموزی مدارس گفت: شما دانش آموزان مشکلات و نیازهای اجتماعی و فرهنگی و ورزشی و آموزشی دانش آموزان را می دانید و وظیفه دارید این نیازها و مشکلات را به مسئولین مدرسه انتقال دهید از این رو مسئولیت مهمی به عهده شما دانش آموزان منتخب است.

گراوند در ادامه گفت: اعضای شورای دانش آموزی باید شکاف بین خانه و مدرسه را که در ایام کرونا از قبل بیشتر شده ترمیم کنند و پیوند محکمی بین خانه و مدرسه برقرار کنند زیرا در بسیاری از موارد خانواده ها بر اهداف و خواسته های شخصی خود اصرار دارند در حالیکه این خواسته با اهداف آموزش و پرورش منافات دارد. نمونه بارز این شکاف در بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم است که مشاورین مدرسه با آگاهی از استعدادهای فردی دانش آموزان و نیازهای جامعه، دانش آموزان را در انتخاب رشته تحصیلی هدایت می کنند ولی برخی خانواده ها خلاف نیاز دانش آموز و شرایط جامعه عمل کرده و اصرار بر تحصیل فرزندان خود در رشته ای دیگر دارند.

گراوند افزود: در شرایط کنونی و با بازگشایی ترکیبی مدارس، شاهد مخالفت برخی خانواده ها با آموزش حضوری هستیم که انتظار می رود با توجه به آگاهی شما از نیازها و مسائل تربیتی، عاطفی و درسی همسالان خود، خانواده ها را مجاب کنید که با رعایت پروتکل های بهداشتی آموزش های حضوری از سر گرفته شود.

در ادامه جلسه السانا حسینی؛ کارشناس مسئول فرهنگی هنری توضیحاتی درباره نحوه برگزاری انتخابات مجلس دانش آموزی و اهداف آن بیان کرد و رؤسای دانش آموزی منتخب مدارس به معرفی و ارائه برنامه های خود پرداختند و در پایان انتخابات برگزار شد و دانش آموزان آرای خود را به صندوق انداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار