زمانی نژاد: راه حل رسیدن به آرامش در جامعه امروز روی آوردن به قرآن و دعا است

تهران (پانا) - رئیس اداره امور تربیتی،مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهر تهران، سرعت پیشرفت تکنولوژی را عاملی برای فقدان آرامش معرفی کرد و راه رسیدن به آرامش را روی آوردن به قرآن و دعا عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
زمانی نژاد: راه حل رسیدن به آرامش در جامعه امروز روی آوردن به قرآن و دعا است

جلسه توانمندسازی مجریان طرح یاریگران زندگی با حضور هادی زمانی نژاد، رئیس اداره امورتربیتی، عزیزاله بابلی؛ رئیس اداره مشاوره، محمد رحیم؛ معاون اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مدیران طرح مجری یاریگران زندگی منطقه ۱۱ برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، قدرت الله گراوند با تبریک روز میلاد حضرت فاطمه سلام الله علیها حضرت فاطمه را دلیل نزول سوره کوثر معرفی کرد و ضمن خیر مقدم به مهمانان حاضر در جلسه گفت: دراین ایام کرونا آموزش وپرورش بسیار آسیب دیده است به خصوص پرورش رفتارهای اجتماعی که در میان همسالان شکل می گیرد. متاسفانه در این دو سال تحصیلی که درگیر بودیم امور تربیتی دانش آموزان، مهارت های زیستی وساحت های تربیتی به شدت آسیب دیده است البته در این ایام آموزش وپرورش در منطقه 11 به قوت قبل فعال بوده که نشان آن نوجوانان سالم منطقه شرکت کننده در جشنواره نوجوان سالم هستند.
گراوند خاطر نشان کرد: با همه موانعی که هم اکنون وجود دارد و با توجه به آسیب های نوپدید در ایام کرونا معاونین پرورشی و امور تربیتی مدارس کار خود را انجام دادند و هم‌اکنون با توجه به تاکید ریاست محترم جمهوری مبنی بر بازگشایی حضوری مدارس با توجه به افت تحصیلی و مشکلاتی که در امور تربیتی دانش آموزان اتفاق افتاده امید به همراهی خانواده ها داریم.
گراوند در ادامه به معنی واژه مربی پرداخت و افزود: مربی به معنی رب وپروردگار است و آموزشی که براساس تربیت نباشد صرفا یک سری محفوظات شده و فراموش می شود. ولی تربیت مثل نوجوان سالم فراموش نمی شود و در ذهن بچه ها ماندگار است.

گراوند اذعان کرد: نوجوان سالم یعنی مقابله با آسیب های اجتماعی که برای آموزش دهنده ها نهادینه می شود و بقیه هم می‌آموزند.

در ادامه جلسه هادی زمانی نژاد؛ رئیس اداره امور تربیتی شهر تهران بیان کرد: خدا را شاکریم برای همه نعمت هایی که به ما عطا کرد مثل نعمت پدر ومادر و فرزند صالح و امیدوارم در حد توان شاکر نعمت های خداوند باشیم.

وی به حضور دانش آموزان در مدرسه و اینکه این حضور نیاز امروز دانش آموزان است تاکید کرد و گفت: عصر کنونی، عصر سرعت است و هم شاهد پیشرفت علم و هم تکنولوژی هستیم و از طرفی آسیب ها و بیماری ها و مشکلات یکی از دلایلی است که آرامش جامعه را دچار اختلال کرده و همه از محفل های قرآنی و آرامش بخش و جلسات سالم دور شده ایم.
زمانی نژاد افزود: همه ما به دنبال آرامش هستیم ولی چون آرامش حقیقی وجود ندارد به آرامش کاذب به خاطر سرعت بالا و عدم تلاش برای رسیدن به آرامش واقعی روی می آوریم.

وی تصریح کرد: هیچ کس بهتر از خالق نیاز بشر را نمی داند. بالاترین، عامل ترین و جامع ترین چیزی که هم در دنیا و هم در آخرت نیاز همه مردم است در کتابی است به نام قرآن. بنابراین راه حل آرامش گرفتن بشر سرعت گرفتن دعا و توسل است.
زمانی نژاد در ادامه گفت: در یکی از تحقیقات خود به بررسی موسیقی بر یادگیری پرداختم که نتیجه جالبی در برداشت که خدا بهترین موسیقی برای انسان را صدای ضربان قلب مادر قرار داده است.

وی تاکید کرد: نوجوان سالم از والدین احساس آرامش می گیرد. خانواده سالم، مدرسه سالم می سازد. در نتیجه جامعه سالم شکل می گیرد و همه اینها مثل یک حلقه به هم مرتبط هستند. نوجوانان بسیار شکننده هستند باید به سن وسال آنها توجه کرد و مراقب آنها بود.
در ادامه جلسه رحیم گفت: داشتن یک نوجوان سالم و ایمن از آسیب های اجتماعی یک سرمایه بزرگ است. جشنواره نوجوان سالم از این منظر مهم است و امسال اجرای سند تحول بنیادین در راستای گام دوم انقلاب خواهد بود.
رحیم گفت: دو برنامه یاریگران زندگی وجشنواره نوجوان سالم در نظام مراقبت در دانش آموزان در سال جاری هم پیش بینی می شود و امروز اختتامیه دهمین دوره نوجوان سالم است که یازدهمین دوره هم چند هفته است که آغاز شده و نهضت فرهنگی در این خصوص باید جاری شود. وظیفه ما در این زمینه آگاهی بخشی است همراه با دادن معرفت و بینش و راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی امروز آگاهی دادن به نوجوانان وجوانان است.
در پایان از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم مقطع متوسطه و مدیران فعال طرح یاریگران زندگی تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار