دانش‌آموزان آموزش و پرورش ملارد در گفت‌وگو با پانا:

آموزش در کنار پرورش و روابط اجتماعی در مدرسه کامل می‌شود

ملارد(پانا) - کیفیت بالای آموزش حضوری نسبت به مجازی، کمبود امکانات ارتباط مجازی و ضرورت یادگیری رفتارهای اجتماعی در مدرسه، از دلایل ترجیح دانش‌آموزان به بازگشایی مدارس است.

کد مطلب: ۱۲۲۴۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش در کنار پرورش و روابط اجتماعی در مدرسه کامل می‌شود

حدود دوسال است که کلاس‌های درس به علت شیوع ویروس کرونا خالی از دانش‌آموز و هیاهوی آنها شده است و خانواده‌ها نیز هر کدام به دلایلی مایل به بازگشایی مدارس هستند. به همین بهانه، نظر تعدادی از دانش‌آموزان دختر آموزش و پرورش ملارد را در این مورد جویا شدیم.

م۰ زندیه دانش آموز پایه دوازدهم مدرسه شاهد ملارد است و درباره تفاوت آموزش مجازی و حضوری، به پانا می‌گوید:«من در دوران آموزش مجازی وقت بیشتری برای مطالعه دارم، زیرا امسال جزء کنکوری‌های سال ۱۴۰۰ هستم و به همین خاطر ترجیح می‌دهم مدرسه دیرتر باز شود.»

س. محمدپور، در پایه هشتم است و مدرسه احرار درس می‌خواند و پیرامون بازگشایی مدارس، می‌گوید:«بله، دوست دارم مدارس باز شود، چون کیفیت یادگیری در کلاس‌های حضوری به مراتب بیشتر از فضای مجازی است و ما درس‌ها را بهتر متوجه می‌شویم.»

س. زارعی، دانش‌آموز کلاس هشتم از مدرسه طیبه هم در این مورد، عنوان می کند:« ای کاش مدرسه‌ها باز شوند، زیرا خیلی از خانواده‌ها در تأمین هزینه اینترنت و خرید گوشی برای دانش‌آموزان واقعاً با مشکل مواجه هستند و بسیاری از دانش‌آموزان در مناطق محروم با مشکلاتی مثل عدم دسترسی به آنتن، گوشی هوشمند و حتی تلویزیون روبرو هستند.»

ش. جعفری، پایه هشتم مدرسه احرار است و در مورد آموزش حضوری بیان می کند:« ما مشتاقیم تا مدارس در نیمه دوم آبان‌ماه بازگشایی شود زیرا در کنار آموزش باید به پرورش هم رسیدگی کرد تا شعار آموزش و پرورش را به تحقق رساند. یک دانش‌آموز به برقراری ارتباط دوستانه برای بالا بردن سطح روابط اجتماعی نیاز دارد و یادگیری کار گروهی و قبول مسئولیت و بالا بردن سطح مسئولیت‌پذیری در یک دانش‌آموز بسیار مهم است.»

طبق نظرات دانش‌آموزان، اکثر آنها ترجیح می‌دهند که بازگشایی مدارس زودتر اتفاق بیفتد، چرا که علاوه بر وجود مشکلات اقتصادی در تهیه امکانات فضای مجازی، با کیفیت پایین‌تر یادگیری و محروم بودن از فضای مدرسه که استعدادهای فرهنگی و روابط اجتماعی آنها را نیز ارتقاء می‌دهد، روبرو هستند.

خبرنگار: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار