رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی مطرح کرد:

معرفی پنج نفر تحت عنوان نظر مشورتی برای استانداری به وزارت کشور

تبریز(پانا)- رئیس مجمع نمایندگان مجلس در آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اختیارات دولت در رابطه با انتخاب استاندار، از معرفی پنج نفر توسط این مجمع به عنوان نظر مشورتی برای استانداری آذربایجان شرقی به وزارت کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۸۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
معرفی پنج نفر تحت عنوان نظر مشورتی برای استانداری به وزارت کشور

محمدحسین فرهنگی امروز در جمع خبرنگاران گفت : ۲ نفر از این نفرات پیشنهاد شده از سرداران سپاه، یک نفر از قوه قضاییه، یک نفر از حوزه اقتصادی و یک نفر هم نمایندگی مجلس و مسئولیت اجرایی را در کارنامه خود دارند.

وی افزود : با توجه به مطالبی که این روزها در مورد انتخاب استاندار در فضای مجازی و برخی از رسانه‌های جمعی مطرح شده است، لازم بود از طرف این مجمع توضیحاتی ارائه شود.

فرهنگی ادامه داد: موضوع انتخاب استاندار از وظایف و اختیارات دولت و وزارت کشور است و نمایندگان فقط نظر مشورتی خود را می توانند بیان کنند.

وی خاطرنشان کرد و گفت: در طی نامه ای به وزرات کشور از ارسال نظر مشورتی این مجمع خبر داده شده است. و اگر عزیزان دیدگاه و نظری دیگری داشته باشند حاضریم در آن مورد هم نظر دهیم و اگر پرسشی هم نشد، تعامل کنیم.

وی اظهار داشت: البته در وزارت کشور هم بعد از این موضوع نفرات و گزینه های دیگری را هم مطرح و بررسی کرده بودند که بعضاً از کانال دیگری غیر از وزارت کشور از ما نیز پرسیده شد بر این اساس نظرات خودمان را دادیم و آخرین جمع بندی این شد که گزینه های اولیه مناسب تر است و مجمع نیز به آنها تاکید دارد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی تاکید کرد: طبیعی است در هر جمعی برخی نظر متفاوتی داشته باشند، اما ملاک تصمیم گیری ما با اکثریت آرا است.

همچنین این مقام مسئول ضمن تاکید بر حمایت مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی از تصمیم وزارت کشور گفت: افراد دیگری که خارج از لیست از طریق وزارت کشور بررسی شده، مورد مخالفت مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی نیست و هر تصمیمی که وزارت کشور بگیرد به آن احترام گذاشته و حمایت خواهیم کرد.

وی ضمن توصیه های به سایت های خبری و...گفت: تقاضا دارم که سایت های خبری و رسانه های جمعی در فضاهای خبری نظرات مربوط به این پنج نفر معرفی شده را طوری ارائه دهند که موجب تخریب هیچکدام نشوند و علامت های منفی در مصاحبه های آنها دیده نشود بلکه به بیان دیدگاه‌ها، مرام و نظرات آنها بپردازند تا مردم خودشان قضاوت کنند.

فرهنگی افزود : برخی مطالب خلاف واقع و تخریبی منتشر شده که با بررسی آنها به خلاف واقع بودن مطالب رسیدیم، امیدوارم رسانه ها تضارب دیدگاه ها را منتشر کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که استانداری شایسته از طرف وزارت کشور انتخاب شود تا آثار آن را در عمل نه در شعار ببینیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار