کمرئی پاسخ داد

کدام مدارس در اولویت بازگشایی هستند؟

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت برای بازگشایی مدارس مناطق آموزشی که تراکم دانش‌آموز در آنها کمتر است، کلاس‌های با جمعیت کمتر دارند و امکان فاصله‌گذاری اجتماعی در محیط آموزشی آنها بیشتر است، در اولویت بازگشایی قرار می‌گیرند.

کد مطلب: ۱۲۱۳۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
کدام مدارس در اولویت بازگشایی هستند؟

به گزارش روابط عمومی شبکه پنج سیما، علیرضا کمرئی در برنامه سلام تهران افزود: بازگشایی مدارس سال گذشته بر مبنای رنگ‌بندی شهرها از نظر شیوع ویروس کرونا بود اما در حال حاضر این موضوع تابع رنگ‌بندی نخواهد بود و سیستم‌های اجتماعی در تلاش هستند که سطح سرایت‌پذیری کرونا را به واسطه فاصله‌گذاری اجتماعی، با کاهش اجتماعات و ارتقای واکسیناسیون کاهش دهند.

وی افزود: تاثیر افت تحصیلی و کیفیت آموزشی ممکن است سالیان سال فرد و کشور را دچار مشکل کند اما وقتی بین سلامت دانش‌آموزان و حق تعلیم و تربیت مجبور به انتخاب شویم، قطعا تامین سلامت دانش‌آموزان حق تقدم دارد و ابتدا باید اطمینان داشته باشیم خطری دانش‌آموزان را برای حضور در مدرسه تهدید نمی‌کند و بعد مدارس باز شود.

وی ادامه داد: پس والدین خاطرشان جمع باشد که بازگشایی مدارس با اطمینان از سلامت دانش‌آموزان آغاز می‌شود و به تدریج گسترش می‌یابد و حضور دانش‌آموزان و آموزش به روش‌های متنوع حضوری و غیرحضوری (ترکیبی) انجام می‌شود.

کمرئی تاکید کرد: در راستای بازگشایی مدارس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی دانش‌آموزان و عوامل مدارس، اصل اساسی خواهد بود. با افزایش سرعت واکسیناسیون امیدواریم در بسیاری از مناطق به نتیجه قابل قبولی دست یابیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: علاوه بر معلمان عواملی که با دانش‌آموزان ارتباط دارند مانند رانندگان سرویس‌های مدارس و سایر اعضای مدرسه باید واکسینه شوند. با توجه به اینکه دانش‌آموزان کمتر از کرونا آسیب می‌بینند و امکان دارد که ناقل کرونا برای والدین باشند، پیش‌بینی شده که تا زمان بازگشایی، والدین هم واکسینه شوند.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنج‌شنبه ساعت ۸ تا ۱۰ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای مصطفی امامی، قدسیه صالحی و حافظ کاظم‌زاده روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار