خبری از بازگشایی مدارس شهری در اول مهر نیست؛ احتمال حضور از آبان

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از نحوه بازگشایی مدارس شهری و روستایی و واکسینه شدن گروه سنی 12 تا 18 سال در سال جدید تحصیلی گفت.

کد مطلب: ۱۲۱۴۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
خبری از بازگشایی مدارس شهری در اول مهر نیست؛ احتمال حضور از آبان

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش پیرامون نحوه بازگشایی مدارس در سال جدید تحصیلی در برنامه صبحگاهی «درانتهای الوند» 23 شهریورماه گفت: این نکته حایز اهمیت است که اول مهر فصل آموزش است و همه برای آغاز سال تحصیلی چه در شرایط عادی و چه در شرایط کرونایی خود را آماده می کنند و تردیدی در آغاز سال تحصیلی از اول مهر ماه وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما سه راهبرد در بحث آموزش در نطر گرفته ایم. راهبرد اول آموزش های تلویزیونی است که برنامه ریزی آن انجام شده است و از اول مهر بدون وقفه این آموزش ادامه خواهد داشت. راهبرد دوم شبکه آموزش «شاد» و بستر آموزش مجازی است که در اختیار مدارس قرار دارد و به زودی نسخه جدید آموزش «شاد» با رفع نواقص قبلی، پرده بردی خواهد شد.

کمرئی با اشاره به آموزش های حضوری در مدارس کم تراکم روستایی افزود: در سال گذشته آموزش حضوری در بخش های از مناطق کوچک و مدارس کم تراکم، با رعایت پروتکل های بهداشتی وجود داشت و امسال هم در دستور کار است و از اول مهر مدارس روستایی در همه مقاطع بازگشایی خواهد شد. بنابراین در الگوی اولیه ما بازگشایی مدارس در مهرماه برای دانش آموزان روستایی و عشایری است که با کلاس های 15 نفر جمعیت قادرند دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس در شهرها هم توضیح داد: ما پروسه واکسیناسیون معلم ها را آغاز کرده ایم و تا پایان شهریور دوز دوم هم تزریق خواهد شد. همه کسانی که با مدرسه درگیر هستند از جمله اولیا دانش آموزان هم واکسینه خواهند شد. اولین پیش شرط بازگشایی مدارس که احتمالا در آبان ماه خواهد بود، این است که ما واکسیناسیون این گروه ها را تکمیل کرده باشیم.

وی ادامه داد: واکسیناسیون دانش آموزان هم در دستورکار قرار دارد و با توجه به محدودیتی که برای واکسینه کودکان زیر 12 سال مواجه هستیم، گروه سنی 12 تا 18 سال که گروه سنی دانش آموزان ما هستند براساس اعلام وزارت بهداشت با تامین واکسن، واکسینه خواهند شد.

کمرئی در پاسخ به این سوال که پس از واکسیناسیون گروه سنی 12 تا 18 سال، حضور دانش آموزان در مدارس اجباری می شود یا خیر؟ افزود: بازگشایی مدارس و حضور آن ها در این مکان حق طبیعی آن هاست، اما سلامت آن ها در اولویت است. حق تعلیم و تربیت دانش آموزان 18 ماه است که دچار آسیب شده و از این موضوع در همه جوامع به عنوان بزرگترین فاجعه قرن در رابطه با وقفه آموزشی یاد می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: اگر بخواهم در رابطه با نگرانی خانواده ها در رابطه با حضور در مدارس بگویم، باید منتظر تکمیل واکسیناسیون باشیم تا ببینیم تا آبان ماه چه شرایطی پیش می آید.

کمرئی در پایان در پاسخ به این سوال که حجم مباحث آموزشی با توجه به کرونا، تغییری کرده است یا خیر؟ گفت: منطقی نیست که حجم مباحث تغییر کند و ممکن است امسال سازمان پژوهش تصمیم بگیرد که یک برنامه درسی فشرده تری را ارایه کند تا بین زمان آموزش و عناصر دیگه یادگیری با اهداف درسی تطابق ایجاد کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار