آخرین اخبار طالبان؛ از صدور دستور آزادی زندانیان سیاسی تا به گلوله بستن راهپیمایان روز استقلال

تهران (پانا) - همزمان که گروه طالبان دستور آزادی زندانیان سیاسی را صادر کرد، افراد مسلح گروه طالبان شرکت کنندگان در راهپیمایی روز استقلال افغانستان در شهر اسدآباد را به گلوله بستند.

کد مطلب: ۱۲۰۸۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
آخرین اخبار طالبان؛ از صدور دستور آزادی زندانیان سیاسی تا به گلوله بستن راهپیمایان روز استقلال

طبق اعلام رسانه‌ها، گروه طالبان شرکت کنندگان در راهپیمایی روز استقلال در شهر «اسدآباد» مرکز ولایت«کنر» در شرق افغانستان را به گلوله بست.

به گفته شاهدان عینی امروز پنجشنبه شماری از شرکت کنندگان در راهپیمایی روز استقلال در اسد آباد در اثر تیراندازی افراد مسلح گروه طالبان و ایجاد ازدحام کشته شدند.

شماری از مردم اسدآباد امروز به خیابان‌ها آمدند و با در دست داشتن پرچم ملی در تظاهراتی مشابه تظاهرات روز گذشته در ولایت‌های «ننگرهار» و «خوست» شرکت کردند.

این درحالی است که روز گذشته نیز افراد مسلح وابسته به گروه طالبان مردم معترض را در شهر ننگرهار به خاک و خون کشیدند.

در حادثه تیراندازی نیروهای طالبان در ولایت ننگرهار افغانستان دست کم 3 نفر کشته و 12 تَن زخمی شدند.

امروز همچنین «هبه الله آخوند زاده» رهبر گروه طالبان دستور داد همه زندانیان سیاسی در افغانستان پس از سیطره گروهش بر کابل پایتخت افغانستان آزاد شوند.

طالبان در حساب توئیتری خود نوشت: این دستور همه زندانیان در کشور را شامل می‌شود و همه فرمانداران از امروز پنجشنبه باید همه زندانیان سیاسی (از کوچک و بزرگ) را بدون هیچ قید و شرطی آزاد کرده و تحویل خانواده‌های شان بدهند.

طالبان پس از سیطره بر کابل در روز یکشنبه گذشته وعده داد که دشمنان سابق خود را مجازات نمی‌کند و عفو عمومی مسئولان دولت از هم پاشیده را اعلام کرد.

این در حالی است که همزمان با این دستور اخباری مبنی بر قتل «قیوم رحیمی» فرماندار سابق ولایت «لوگر» توسط افراد مسلح گروه طالبان منتشر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار