مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

دارایی هر انسان دانایی اوست

تبریز(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در آیین تجلیل از خبرنگاران فرهنگی و دانش‌آموزان خبرگزاری پانا به‌مناسبت روز خبرنگار، دارایی هر انسان را دانایی او دانست و گفت گردش آزاد اطلاعات در دنیا یک اصل است.

کد مطلب: ۱۲۰۶۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
دارایی هر انسان دانایی اوست

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جمع منتخب خبرنگاران فرهنگی و دانش آموزان خبرنگار پانایی استان در محل اتاق جلسه تالار معلم تبریز با تقدیر از تلاشگران عرصه‌ خبر در واحدهای روابط عمومی مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان و خبرگزاری پانا، گفت: دارایی هر انسان دانایی او بوده و مهمترین داشته هر فرد، داده او است؛ به این منظور که آن شخص بتواند داشته‌ها را بازپخش کند.
جعفر پاشایی با بیان اینکه گردش آزاد اطلاعات در دنیا یک اصل است، افزود: این مهم در دستگاه تعلیم و تربیت بعلت گستردگی مخاطب بیشترین نمود را دارد. اصل گردش آزاد اطلاعات در کشورهای پیشرفته همراه با رعایت و در نظر گرفتن ضوابط و قوانین تاثیر زیادی گذاشته است.
وی اظهار کرد: در یک سیستم، اطلاع رسانی امری بسیار مهم است. برای نمونه در انواع رخدادها یا مناسبت ها و جشن های کشورمان،‌ خبرنگاران با خلاقیت، نوآوری و اطلاع رسانی، مردم را از وجود رویدادها باخبر می‌سازند. پس باید توجه داشت که لازمه یک سیستم خوب، داشتن اطلاع رسانی به موقع، با برنامه و همراه با خلاقیت و نوآوری است.
وی جلب و جذب مخاطب را از مهمترین کارها دانست و نیز بر افزایش دایره فعالیتها و مخاطبان تاکید کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در اوج نارسایی‌ها خبرنگاران نقش اساسی در امیدآفرینی جامعه داشته و دارند، گفت: می توان بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و مردم را دانش آموزان نام برد که رسانه ای خوب، مطمئن و امانت دار در سیستم هستند.
مدیر اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش در ادامه گفت: سخن گفتن و نوشتن از جمله فعالیت هایی است که مختص معلمان است و اگر معلمی در حوزه رسانه فعالیت کند، متخصص تر خواهد بود.
حسین صبور در پایان گفت: شجاعت و شهامتی که در جمع حاضر ایجاد شده است، جز به واسطه آموزه های اساتیدمان امکان پذیر نبود؛ جایگاه کنونی ارتباطات و رسانه و ارج و منزلتی که امروزه در روابط عمومی و حوزه خبر آموزش و پرورش وجود دارد، در سایه درایت و راهنمایی های اساتید بزرگ بدست آمده است.

در ادامه، سرپرست خبرگزاری پانا آذربایجان شرقی ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: تهیه خبر جامع، صحیح و شفاف یکی از بارزترین وظایف خبرنگاران است که باعث اعتبار رسانه و خود آن ها در نزد مخاطب می شود. این سه اصل از چنان اهمیتی برخوردار است که در سرتاسر جهان برای دنیای خبرنگاران از اصول بنیادی است و محورهای مهم سنجش عملکرد خبرنگاران بر پایه ارائه همین وظایف است.

وی در مورد ویژگیهای یک خبرنگار شایسته گفت: یک خبرنگار خوب باید دارای ویژگی‌هایی از جمله ذوق و استعداد، سرعت، توجه به واقعیت‌ها و داشتن اطلاعات سریع باشد.

بیتا غضنفر اقدم تاکید کرد: خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی، چشم بینا و زبان گویای مردم هستند. همچنین خبرنگاری شغل، حرفه، هنر و عشق است، هنری و عشقی که خبرنگار باید با جان و دل عاشق آن باشد تا بتواند در این زمینه موفق شود.

وی در ادامه در مورد عملکرد خبرگزاری پانا آذربایجان شرقی در سال گذشته گزارشی ارائه داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار