یک خبرنگار اهل تبریز:

خبرنگار باید صدای رسای مردم باشد

تبریز ( پانا )- یک خبرنگار اهل تبریز در با اشاره به سختی ها و مشقت های حرفه خبرنگاری و لازمه عشق و علاقه به این حرفه، خبرنگار را صدای رسا برای بیان مشکلات و معضلات مردم برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۹۹۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگار باید صدای رسای مردم باشد

فائزه قره پور در سلسله گفت و گو های خبرگزاری پانا آذربایجان شرقی به مناسبت روز خبرنگار، گفت: بنده هیچگاه در زندگی خود برای خبرنگاری برنامه نداشتم و بطور کاملا اتفاقی وارد این عرصه شدم و پس از گذراندن دوره های خبرنگاری در خبرگزاری ایسنا شروع به فعالیت کردم و بعد از مدتی به این حرفه علاقه‌مند شدم. خ

وی افزود: خبرنگاری یک حرفه‌ای است که کاملا ارتباطات اجتماعی بالایی دارد و با انواع اقشار جامعه در ارتباط هستیم و این موضوع موجب می‌شود که روابط عمومی یک فرد شکل بگیرد و از طریق خبرنگاری می‌توان واقعیت جامعه را درک نمود.

این خبرنگار همچنین خاطرنشان کرد: خبرنگار صدای رسای مردم است و افرادی که در مشکلات به سر میبرند گاها صدایشان شنیده نمی‌شود و خبرنگار بیانگر درد ها و مشکلات این مردم می‌شود و در جامعه با مطرح‌سازی این مسئله باعث ایجاد تفاوت در این مشکلات می‌شود و در اکثر اوقات حل می‌گردد.

وی افزود: خبرنگار همیشه باید در صحنه حاضر و دغدغه او نشان دادن واقعیت‌ها باشد، خبرنگار باید دائما در حال ثبت کردن رویداد ها باشد و همزمان از تمام حواس خود استفاده کند.

قره‌پور در پایان شرح داد: حرفه خبرنگاری مطالبه گری است و دغدغه یک خبرنگار حل کردن مشکلات موجود در جامعه است و بتواند معضلات را بصورت چند بعدی برای افراد مختلف بیان کند؛ افرادی که سختی خبرنگاری را نمی‌توانند متحمل شوند نمی‌توانند خبرنگار خوبی هم باشند چراکه حضور در عرصه خبرنگاری با نداشتن بیمه و حقوق کافی و حتی استخدام نبودن نیازمند علاقه و عشق به این حرفه است که در کمتر افرادی یافت می‌شود.

دانش آموز خبرنگار: سما رزمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار