این غذا‌ها به مهار التهاب کمک می‌کنند

تهران (پانا) - بسیاری از افراد از عفونت‌های مزمن رنج می‌برند که راه‌های درمانی مختلفی برای آن وجود دارد. با این حال، برخی از مطالعات این سوال را در مورد احتمال خوردن برخی غذا‌ها برای جلوگیری از التهاب مطرح کرده اند.

کد مطلب: ۱۲۰۲۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
این غذا‌ها به مهار التهاب کمک می‌کنند

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، طبق مطالعه منتشر شده در وبسایت Healthline و تهیه شده توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد، ترکیب مواد غذایی تخمیر شده در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند.

در حالی که التهاب بخشی طبیعی از روند بهبودی است، اما استرس مداوم منجر به التهاب مزمن می‌تواند اثرات جدی بر سلامتی داشته باشد.

این مطالعه می‌گوید که خوردن غذا‌های تخمیر شده مانند کفیر یا کیمچی (یک غذای محبوب کره‌ای که مخلوطی از سیر و چیلی است) می‌تواند تنوع عمومی میکروبی را بهبود بخشد که ممکن است به کاهش التهاب کمک کند.

التهاب مزمن با افزایش خطر طیف وسیعی از مشکلات سلامتی از جمله بیماری‌های قلبی، آسم و آرتریت روماتوئید مرتبط است.

در حالی که برخی از دارو‌ها به درمان التهاب مزمن کمک می‌کنند، محققان در حال بررسی این هستند که آیا رژیم غذایی می‌تواند به طور کلی در کاهش التهاب نقش داشته باشد، اگرچه رژیم غذایی به عنوان درمان جایگزین دارو‌ها آزمایش نشده است.

دکتر النا ایوانینا، مدیر بخش گوارش و هضم غذا در بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک می‌گوید: "این مطالعه کوچک به شما توضیح می‌دهد که چگونه غذا و فیبر تخمیر شده میکروبیوم را تغییر می‌دهند. "

التهاب یک پاسخ طبیعی از سیستم ایمنی بدن است. هنگامی که بدن تحت تأثیر مواردی مانند عفونت و آسیب قرار می‌گیرد، سیستم ایمنی بدن با افزایش جریان خون آنتی بادی و پروتئین آزاد می‌کند تا به بدن کمک کند تا بهبود یابد.

در کوتاه مدت، التهاب می‌تواند به بهبود بدن کمک کند، اما با گذشت زمان در صورت ادامه پاسخ التهابی، سیستم ایمنی بدن می‌تواند بافت سالم را هدف قرار دهد و به طور بالقوه آسیب برساند.

کن کادول استاد میکروبیولوژی در انستیتوی Skirball در دانشکده پزشکی گروسمن دانشگاه نیویورک می‌گوید: "سیستم ایمنی بدن می‌تواند آسیب جانبی ایجاد کند. "

وی گفت: وقتی سیستم ایمنی بدن آسیب جدی می‌بیند یا بی قرار می‌شود، ممکن است به بیماری‌های التهابی مزمن مبتلا شوید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار