اضافه شدن رشته ورزشی جودو به المپیاد ورزشی دانش‌آموزان و استعدادهای برتر

تهران ( پانا) - نماینده دانش‌آموزی استان فارس در جلسه هم اندیشی مجلس دانش‌آموزی منطقه ۳ شهر تهران، با اشاره به تفاهم نامه فدراسیون جودو و وزارت آموزش و پرورش، بر اهمیت این رشته ورزشی و لزوم برنامه‌ریزی و استعدادیابی دانش‌آموزان در این زمینه و در سطح مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
اضافه شدن رشته ورزشی جودو به المپیاد ورزشی دانش‌آموزان و استعدادهای برتر

جلسه هم اندیشی مجازی با موضوع تندرستی و سلامت در دانش آموزان با حضور محمد مهدی کدیور؛ نماینده مجلس دانش آموزی کشور از استان فارس به عنوان سخنگو، آرمیتا رزاقیان، رئیس مجلس دانش آموزی دختران منطقه ۳، امین محمد ابراهیمی، رئیس مجلس دانش آموزی پسران منطقه ۳، ملیکا مالکی، رئیس کمیته ورزش و سلامت دختران منطقه ۳ و بابک امیر اشرفی، رئیس کمیته ورزش و سلامت پسران منطقه ۳ برگزار شد.

محمد مهدی کدیور در این نشست نوید اجرای طرح المپیاد رشته ورزشی جودو را داد و گفت: در دیدار با رئیس فدارسیون جودو کشور به پیگیری مشکلات دانش آموزان رزمی کار و دفاع شخصی پرداختیم. بر اساس اظهارات رئیس فدراسیون جودو پس از ۱۰ سال مجددا رشته ورزشی جودو به المپیاد ورزشی دانش آموزان و استعدادهای برتر اضافه شده است.

نماینده دانش آموزان استان فارس در ادامه از تفاهم نامه فدراسیون جودو و وزارت آموزش و پرورش در خصوص آموزش رشته دفاع شخصی در سطح مدارس به دانش آموزان هم به نقل از رئیس فدراسیون جودو خبر داد و گفت: در این تفاهم نامه مقرر شده بیش از ده هزار معلم ورزش توسط مربیان فدراسیون جودو آموزش دفاع شخصی را فرا بگیرند و آن را در زنگ ورزش در مدارس کشور آموزش دهند و استعدادیابی کنند.

آرمیتا رزاقیان در ادامه در زمینه ورزش در مدارس بیان کرد: ورزش بخش مهمی از رشد و پیشرفت دانش آموزان است و علاوه بر سلامت جسمی، بر سلامت روانی دانش آموزان نیز تأثیر بسیار مثبت می‌گذارد. ورزش به آمادگی جسمانی دانش آموزان و کسب مهارت های دیگر به آنها کمک می‌کند. از طرفی ورزش می‌تواند تجربه دانش آموزان را بیشتر کند و به آنان اعتماد به‌ نفس دهد. در نتیجه ورزش کردن در شخصیت یک دانش آموز نیز مفید و اثربخش خواهد بود. همچنین فعالیت بدنی و ورزش، وزن مطلوب را حفظ می کند، طول استخوانها را افزایش می دهد و در نهایت خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی را کاهش می دهد. متخصصان در مدارس می‌بایست با توصیه های ساده به دانش آموزان و خانواده های آنان زمینه را به نحوی فراهم کنند که با حداقل امکانات، حداکثر نشاط و لذت حاصل شود. مدارس باید ورزش و کسب مهارت‌های ورزشی کودکان و دانش آموزان را در اولویت قرار دهند زیرا ورزش به بهبود توانایی جسمی و تقویت احساسات دانش آموزان کمک خواهد کرد.

بابک امیر اشرفی؛ رئیس کمیته ورزش و سلامت پسران منطقه ۳ شهر تهران در رابطه با موضوع ورزش و نقش این مهم در زندگی دانش آموزان گفت: همانطور که گِل سست در زمان خامی و بی شکلی قادر است به دستان هنرمندی پویا و توانا شکل بگیرد و طرح های زیبایی ایجاد کند، دانش آموز نیز در تمام دوران یادگیری و علم آموزی، فرصت این را دارد تا با فراگیری علوم مختلف از جمله ورزش که فی الحال مد نظر است، توسط مربیان خود، علوم حرفه ای ورزش خود را بیاموزد و در کنار آن حس جوانمردی، جنگندگی و جاه طلبی را درون خود بیدار کند و آن را پرورش دهد. شایان ذکر است در علم ورزش، مواردی که در بالا ذکر شدند بزرگترین اهداف جوامع ورزشی کشورهای سراسر جهان هستند و اقداماتی که همین کشورها در راستای این اهداف انجام می دهند کاملا تعیین کننده جایگاه واقعی آنها در دنیای ورزش است.

امیر اشرفی در ادامه با اشاره به اقدامات اجرایی در زمینه ورزش و سلامت در دوران آموزش مجازی ابراز خرسندی کرد و افزود: باعث خشنودی بنده است که اعلام کنم در سالی که افتخار ریاست کمیته ورزش و سلامت منطقه را داشتم موفق به انجام پروژه های متفاوت و گسترده ای در سطح استان و حتی کشور شدیم که به لطف جامعه دانش آموزی شاهد استقبال خوبی هم بودیم. اکثر این اقدامات به علت پاندمی کووید ۱۹ شیوه مجازی داشت که از مهمترین آنها می توان به برنامه نویسی بخش تربیت بدنی و سلامت در اپلیکیشن شاد و اجرای طرح کوچ(کنترل وزن و چاقی)اشاره کرد. وضعیت و شرایط بخش های مختلف ورزش این موضوع را به ما خاطر نشان می کند که هنوز بسیار جای کار است، به امید روزی که امکاناتمان به اندازه استعدادهایمان برسند.

ملیکا مالکی؛ رئیس کمیته ورزش و سلامت دختران منطقه ۳ شهر تهران به تاکید بر اهمیت ورزش در زندگی این روزها پرداخت و بیان کرد: در دنیای امروز که تکنولوژی های کامپیوتری، وقت زیادی از ما می گیرند و فعالیت بدنی ما را کمتر می کنند، ورزش کردن، اهمیت بیشتری پیدا می کند. ورزش کردن منحصر به یک دوره خاص سنی نیست و فواید فراوانی دارد که علاوه بر سلامتی جسم به سلامتی روح و روان و تقویت و افزایش حافظه هم کمک می کند و باعث عملکرد بهتر یادگیری می شود. همچنین ورزش و فعالیت بدنی برای جلوگیری از اضافه وزن و بی خوابی و استرس هم مفید خواهد بود. از تأثیرات مهم ورزش در دانش آموزان این است که باعث تقویت روحیه دانش آموزان و بالا رفتن اعتماد به نفس در آنها می شود.سلامتی جسم و روح دانش آموز باعث یادگیری بهتر در مدرسه می شود و مدیریت زمان و صبر و تحمل دانش آموز را بیشتر می کند.
مالکی در انتها با این ابیات به سخنان خود پایان داد:
تن زنده والا به ورزندگی است که ورزنگی مایه زندگی است
به ورزش گرای و سر افراز باش که فرجام سستی سرافکندگی است
ز ورزش میاسای و کوشنده باش که بنیاد گیتی به کوشندگی است

لازم به ذکر است این سلسله نشست ها در زمینه ورزش و سلامت به همت ریاست پسران مجلس دانش آموزی استان فارس، روسای مجلس دانش آموزی و روسای کمیته ورزش و سلامت منطقه ۳ برگزار می شود و هر بار موضوعی در رابطه با ورزش و سلامت مورد بررسی قرار می گیرد.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار