نماینده دهمین دوره مجلس دانش آموزی و سیزدهمین دوره کنگره ملی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

نزدیک به ۶ هزار نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در دهه فجر برپا می‌شود

تهران(پانا)- با وجود شیوع ویروس کرونا و سخت شدن شرایط، انجمنی ها منفعل نشدند و در دهمین دوره مدرسه انقلاب اسلامی اکثر بخش های نمایشگاه ملی مدرسه انقلاب را به صورت مجازی برگزار کردند.

کد مطلب: ۱۲۵۴۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
نزدیک به ۶ هزار نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در دهه فجر برپا می‌شود

نماینده استان گیلان در سومین اجلاسیه سیزدهمین دوره کنگره ملی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، با اشاره به نزدیک شدن به چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و فعالیت های جوانان گام دومی گفت: در این ایام که در شرف چهل و سومین سالگرد انقلاب جمهوری اسلامی ایران هستیم؛ جوانان گام دومی در کل کشور برای برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب که امسال دهمین دوره متوالی این نمایشگاه در ۵۱۰۰ مدرسه است دست به کار شدند. این نمایشگاه تا کنون در کل کشور به دو صورت مجازی و حضوری درحال برگزار است و ما تخمین می‌زنیم که تا پایان مهلت این نمایشگاه به نزدیکی۶۰۰۰ مدرسه هم برسد.

مدرسه انقلاب یکی از نمایشگاه های هویت بخش امروز است

مهرجو همچنین در ادامه با اشاره با پیام رهبر کبیر انقلاب در بیانیه گام دوم لزوم برگزاری این نمایشگاه را شناخت گذشتگان شمرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم خود می‌فرماید: «برای برداشتن گام های استوار، باید گذشته را شناخت» با توجه به این بیانات ما به جوانانی که از گذشته و انقلاب خود به خوبی آگاه باشند نیازمند هستیم. باید این ظرفیت ها را در مدارس ایجاد کرد. مدرسه انقلاب هم یکی از نمایشگاه های هویت بخش امروزه به شمار می‌آید که کمک به آگاهی بیشتر جوانان در این زمینه می‌کند. محوریت اصلی این نمایشگاه بیانیه گام دوم است و تمامی تلاش های اتحادیه انجمن‌های اسلامی بر برگزاری درست این بیانیه در مدارس دارای انجمن اسلامی است.

امیر محمد مهرجو ضمن اشاره به بخش های مختلف این نمایشگاه بر مبنای این جشنواره تاکید کرد و اظهار کرد: نمایشگاه مدرسه انقلاب در سه بخش دیروز، امروز و فردا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین برگزار می‌شود.
این نمایشگاه دارای ۱۲ غرفه مشترک بین پسران و دختران و غرفه های ویژه (غرفه ویژه دختران؛ لشکر فرشتگان) و (غرفه ویژه پسران؛ همکلاسی آسمانی) دارد. همچنین هر استان توانایی برگزاری غرفه ویژه و بومی خود را دارد که می‌تواند اصالت و رشادت های مردمان استان خود را به نمایش بگذارند.

مهمترین ویژگی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب؛ روایت محور بودن آن است

مهرجو با اشاره بر این که برگزاری تمامی نمایشگاه بر عهده دانش‌آموزان بوده و با ظرفیت دبیرستان ها و استان ها طراحی می‌شوند افزود: مهمترین ویژگی نمایشگاه های مدرسه انقلاب بر روایت محور بودن آن است. ما اعتقاد داریم که دانش‌آموزی می‌توانند راوی(روایت گر) نمایشگاه خود باشد، که تحقیقات کامل در مورد موضوع مد نظر انجام داده باشد. فردی صاحب کلام است که دانشی در مورد آن موضوع داشته باشد و بدون این امر روایتگری امکان پذیر نیست.

نماینده کنگره ملی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از عدم انفعال انجمنی ها در موج جدید امیکرون خبر داد و اذعان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و سخت شدن شرایط، انجمنی ها منفعل نشدند و سعی کردن اکثر بخش ها را به صورت مجازی در بستر های اینستاگرام، تویتر، شاد، بله، واتساپ و... به اجرا نمایند و این نشان دهنده روحیه جهادی و نقش جوانان در ادامه مسیر انقلاب اسلامی است. نوجوانان گام دوم پرچم داران این کشور و آینده جهان اسلام هستند و باید از همین مدارس آنها را تقویت ساخت.

وی همچنین به اهداف برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: آگاهی دادن به نوجوانان ما در مدارس نسبت به شکل گیری انقلاب، نقش جوانان در گام های امروزه انقلاب، ارزش مندی جایگاه هنر در ایران اسلامی، افزودن سواد رسانه، شناخت مهدویت جامعه اسلامی، افزایش روحیه امید و خود باوری، جهت دادن صحیح به نوجوان در حوزه مطالبه گری و... از اهداف برپایی نمایشگاه مدرسه انقلاب است. ما خدمتگزاران این دانش‌آموزان تمامی تلاش های خودرو را کرده تا به بهترین شکل امسال هم این نمایشگاه در سراسر کشور با بالاترین کیفیت خود برگزار کنیم.

مهرجو در پایان به نحوه داوری در این دوره از نمایشگاه خبر داد و بیان کرد: داوری دهمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در سطح استان انجام می‌شود و رتبه های برتر دختر و پسر هر استان برای شرکت در یک رویداد تربیتی_تشکیلاتی_ملی «راویان تمدن» که در فروردین ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، دعوت می‌شوند.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار