8 هزار متر مربع از مناطق جنگلی فندقلو طعمه حریق شد

اردبیل(پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل خبر داد بر اثر وقوع آتش‌سوزی در جنگل فندقلو شهرستان نمین دست کم هشت هزار متر مربع از منابع جنگلی طعمه حریق شد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
8 هزار متر مربع از مناطق جنگلی فندقلو طعمه حریق شد

فرهاد عبدالعلی‌پور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل، در جریان بازدید از مناطق آتش گرفته جنگل فندقلو شهرستان نمین اظهار کرد: حریق در سه نقطه جنگلی اتفاق افتاده بود که پس از ساعت‌ها تلاش نیرو‌های منابع طبیعی، مشارکت مردمی و بسیج مهار شد.

او افزود: هنوز علت بروز آتش سوزی در این منطقه مشخص نیست، اما خشکسالی، هوای گرم و وزش باد امکان بروز حریق را در روز‌های گرم تابستان با کوچگترین بی احتیاطی شهروندان استان و گردشگران زیاد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل از مردم خواست با توجه به خطر بروز آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کرده و جانب احتیاط را رعایت کنند.

سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان هم گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد مناطق مختلف استان اردبیل درگیر خشکسالی متوسط و شدید است.

او اظهار کرد: ۶۸ ایستگاه سنجش هواشناسی شامل جاده‌ای، کشاورزی، ناوبری و ... در استان دایر و راه‌اندازی شده که سالانه ۱۸ هزار نفر ساعت در این ایستگاه‌ها خدمات فنی و علمی به فرودگاه اردبیل و سایر بخش‌های مورد نیاز ارائه می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان به راه‌اندازی رادار هواشناسی در مناطق شمالی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: از طریق این رادار شرایط جوی استان به دقت رصد شده و به صورت دقیق تغییرات اقلیمی و اطلاعات هواشناسی در اختیار دستگاه‌ها و کاربران بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.
محمدی به چارت سازمانی هواشناسی استان و فعالیت ۱۰۸ نیرو در پست‌های مصوب اشاره کرد و ادامه داد: همچنان ۴۰ پست این اداره کل بلاتصدی است و ما به شدت با کمبود نیروی متخصص روبه‌رو هستیم.
او با بیان اینکه میزان بارش سال زراعی جاری نسبت به بلندمدت و سال گذشته ۲۴ درصد کاهش نشان می‌دهد افزود: بعید است که در فصل تابستان ما بارشی را در حد نرمال در استان اردبیل شاهد باشیم.
مدیرکل هواشناسی استان اضافه کرد: ۸۰ درصد استان اردبیل درگیر خشکسالی است که این خشکسالی اکثراً شدید و متوسط است.

گفتنی است:جنگل فندقلو یکی از مناطق مهم تفرجگاهی در ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته، مساحت منطقه فندقلو حدود ۱۶ هزار هکتار است که بیش از چهار هزار هکتار آن زیرپوشش عرصه‌های جنگلی قرار دارد و بقیه را مراتع تشکیل می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار