آتش‌سوزی کوه نارک همچنان ادامه دارد

درخواست کمک فرماندار گچساران برای سرعت در روند مهار آتش‌سوزی نارک

یاسو ج(پانا) - فرماندار شهرستان گچساران از درخواست کمک برای اعزام نیروهای تخصصی به محل آتش‌سوزی جنگل‌های نارک این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۸۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
درخواست کمک فرماندار گچساران برای سرعت در روند مهار آتش‌سوزی نارک

علیرضا اتابک، با بیان اینکه برخی نیروها که شب گذشته را در منطقه بودند در حال اطفای حریق هستند، افزود: مقدمات لازم جهت اطفای حریق طی امروز انجام شده، نیروها آماده اعزام با بالگرد به محل آتش سوزی هستند.

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران شهرستان، جهت مهار و خاموش کردن آتش سوزی جنگل‌های "نارک" گچساران تشکیل شده است، اظهار کرد: ورزش باد، صعب العبور بودن منطقه و گرمای ۵۰ درجه کنترل آتش را با کُندی مواجه کرده است.

فرماندار شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: هنوز علت آتش سوزی بصورت دقیق مشخص نیست، اما نیروی انتظامی در حال بررسی و تحقیقات جهت شناسایی عامل آتش سوزی است.

اتابک تصریح کرد: به جهت سخت گذر بودن منطقه، گرمای هوا و وزش باد شدید مهار آتش از عهده نیروهای عادی و اداری بر نمی آید و به همین خاطر از استان درخواست اعزام نیروی تخصصی جهت مهار و خاموش کردن آتش سوزی کرده ایم که در صورت اعزام دوستداران محیط زیست، تیم های تخصصی محیط زیست و منابع طبیعی آموزش دیده پیش بینی می شود امروز آتش مهار شود.

گفتنی است که جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات "نارک" شهرستان گچساران از ساعت ۲۳ پنجشنبه شب دچار آتش سوزی شده اند و با وجود تلاش های صورت گرفته برای مهار و خاموش کردن آتش، آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

پیش از این هفت فقره آتش سوزی امسال در مناطق کوه خامی، دیل، کوه مشرف به تلخاب شرین، تپه های مشرف به کوی کارکنان و نارک در شهرستان گچساران رخ داد.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار