مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل:

خطر خشکسالی اردبیل را تهدید می‌کند

خبرگزاری پانا: مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: با توجه به کاهش بارندگی در سال زراعی جاری خطر خشکسالی بسیاری از مزارع و اراضی کشاورزی استان اردبیل را تهدید می‌کند

کد مطلب: ۱۹۸۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی اسلامی در جلسه مدیریت بحران در اردبیل گفت: هر چند انتظار می‌رود که بخشی از کمبود بارش‌ها در ماه‌های آینده به ویژه اسفندماه جبران شود اما با این وجود یک کاهش 15 تا 20 درصدی را در بارندگی‌ها شاهد هستیم که این کاهش نگرانی ما را از بابت بروز خشکسالی افزایش داده است.

وی به تلاش صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای پوشش کامل محصولات در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: این پوشش بیمه‌ای در استان اردبیل در سال‌های اخیر وضعیت مناسبی داشته به طوریکه اکثر محصولات کشاورزی بیمه شده و تلاش بر این است تا زراعت بهاره نیز از مزایای پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند.

اسلامی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما در استان اردبیل موفق شدیم به دنبال بروز خشکسالی و برخی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی بیش از 202 هزار و 583 میلیارد ریال غرامت حوادث طبیعی در بخش کشاورزی پرداخت کنیم.


مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل اضافه کرد: این مقدار برای 40 هزار و 701 خسارت در حوزه دامی، باغی، طیور، مرتع و زراعت پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تعداد 81 هزار و 206 بیمه‌گذار ساماندهی شده است، بیان کرد: بخش زراعت با 42 هزار و 100 مورد بیشترین تعداد را از آن خود کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان یادآور شد: در بخش باغات 20 هزار و 909 مورد، در بخش دامی 16 هزار و 69 مورد، در بخش طیور یک‌هزار و 983 مورد و در بخش مرتع 145 بیمه‌گذار ساماندهی شده است.

اسلامی ادامه داد: بخش زراعت به دلیل اینکه بخش قابل توجهی را شامل می‌شود با غرامت 56 هزار و 230 میلیارد ریال بیشترین سهم پرداختی را از آن خود کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار