دبیر اجرایی سند تحول بنیادین استان کرمانشاه اعلام کرد
ابلاغ برنامه سال ۱۴۰۰ اداره کل آموزش و پرورش استان
کرمانشاه(پانا)- برنامه سال ۱۴۰۰ اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از سوی دبیر اجرایی شورای هماهنگی سند تحول بنیادین در قالب ۱۵۷ برنامه و ۶۱۱ فعالیت ابلاغ شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، ناهید فضلی، دبیر اجرایی سند تحول بنیادین استان با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش مبنی بر اینکه، سند تحول بنیادین نقشه راه هر نوع تغییرات اساسی و اصلاحی در آموزش و پرورش است، از ابلاغ برنامههای سند تحول بنیادین به نواحی و مناطق خبر داد.
فضلی، معاون آموزش ابتدایی و دبیر شورای هماهنگی سند تحول بنیادین استان گفت: هدف اصلی سند تحول بنیادین، رشد همه جانبه است که در این راستا آموزش و پرورش بهعنوان کانون رسمی تعلیم و تربیت باید تربیت یافتگانی را پرورش دهد که با ایمان، تعهد، تخصص و با تکیه بر دانش و مهارت آینده ایران اسلامی را بسازند.
وی افزود: برنامههای سال ۱۴۰۰ این اداره کل که با بهره گیری از تجارب سال ۹۸ و ۹۹ به همراه برش منطقهای فعالیتها مطابق با نقشه راه برنامه زیر نظامهای (برنامه های اجرایی) سند تحول در طول برنامه ششم توسعه (ابلاغی بخشنامه شماره ۱۳۰۸۱۱ مورخ ۱۳۹۷/۰۷/۰۳) تهیه شده است جهت اجرا ابلاغ به نواحی و مناطق ۲۴ گانه استان ابلاغ شده است.
فضلی در ادامه با توجه به اهمیت موضوع عنوان کرد پیگیری و ابلاغ موارد ذیل مورد توجه و اهتمام است:
۱- برنامه سال ۱۴۰۰ با بهرهگیری از برنامه ابلاغی وزارت و مقتضیات استان تدوین و جهت اجرا به ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستانها ابلاغ میشود که شامل ۱۵۷ برنامه و ۶۱۱ فعالیت است.
۲- ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستانها میبایست با بهرهگیری از برنامه ابلاغی استان و بر اساس مقتضیات منطقه و همچنین تعامل با حوزههای استانی متناظر در خصوص نهایی کردن برشهای منطقهای تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۸ اقدام و سپس حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ نسبت به تدوین برنامه منطقه و ابلاغ آن اقدام کنند. پس از تدوین برنامه یک جلد آن را به دبیرخانه اجرایی سند تحول مستقر در معاونت آموزش ابتدایی ارسال شود. ضمناً برش منطقهای مشابه روال اجراشده بین استانی با واحدهای متناظر منطقهای تدوین و ابلاغ شود و توجیه دست اندرکاران در سطوح مختلف صورت پذیرد.
دبیر اجرایی سند تحول بنیادین استان همچنین تأکید داشت ادارات آموزش و پرورش شهرستان، ناحیه، منطقه حلقه اتصال نظام اجرایی با مدرسه است، آنچه به نام سیاستگذاری و برنامهریزی ( برنامه ابلاغی سال ۱۴۰۰ ) از ستاد و استان دریافت کردهاند باید بر اساس وضعیت موجود و پس از شناسایی نیازهای منطقه و مدرسه نسبت به تدوین برنامهها اقدام کنند.
۳- برنامه ابلاغی مبنای توزیع و مصرف اعتبارات سال ۱۴۰۰ بوده و میزان تحقق اهداف کمی ملحوظ در آن متناسب با منابعی که تخصیص مییابد قابل ارزیابی است.
۴-رصد و پایش برنامهها در سال ۱۴۰۰ به صورت فصلی و بر اساس شاخصهای تعیین شده در برنامهها انجام خواهد شد. همچنین تدوین شاخصهای اختصاصی و عمومی ارزیابی عملکرد بر اساس برنامه ابلاغی است. واحدهای مربوط مسئولیت دارند ضمن ارزیابی از عملکرد مجموعه و تهیه گزارش پیشرفت به صورت دورهای حداقل هر شش ماه یک بار میزان تحقق برنامه را رصد کنند.
۵- مدارس حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۳۱ با بهرهگیری از سیاستها و برنامههای سال ۱۴۰۰ که از طریق مناطق و شهرستانها ابلاغ میشود، نسبت به تدوین برنامه سال تحصیلی پیش رو با هدفگذاری مؤثر برای تحقق اهداف مصوب دورههای تحصیلی ذیل ساحتهای ششگانه تربیت و سهیم کردن تمامی ارکان مدرسه بر مدار برنامه درسی اقدام کنند.
۶-رؤسای ادارات آموزش و پرورش مسئولیت نظارت و راهبری تدوین و اجرای برنامههای ابلاغی در سطح مناطق را عهدهدار هستند و باید گزارشهای لازم را تهیه و در جلسات مربوط ارائه دهند و نسبت به اجرایی کردن برنامههای سند تحول بنیادین اقدامات لازم را بعمل آورند.
ارسال دیدگاه