جذب ۷۵ درصدی فارغ التحصیلان هنرستانهای استان اردبیل در مراکز کار

اردبیل(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت در استان اردبیل برابر تحقیق میدانی و نیز رصد وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان هنرستانی حدود 75 درصد است که کمی بیش از میانگین کشوری را شامل می شود.

کد مطلب: ۱۱۸۶۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
جذب ۷۵ درصدی فارغ التحصیلان هنرستانهای استان اردبیل در مراکز کار

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل،احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه شورای آموزش و پرورش درخصوص کسب شایستگی های فنی و حرفه ای و کاردانش این استان اظهار کرد: در اسناد بالادستی بویژه سند تحول بنیادین، شایستگی های حرفه ای و مهارتی و هنری را زمینه ساز کار مولد و تقویت روحیه کارآفرینی می داند.

او با عنوان اینکه 44 هزار و 230 نفر دانش آموز استان در دروه دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: در 191 مرکز آموزشی ( هنرستان) استان 27 رشته فنی و حرفه ای و 62 رشته کاردانش تدریس می شود.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان، تعداد 15 هزار و 134 نفر هنرجو در هنرستان های استان تحصیل می کنند که این تعداد 35.8 درصد از کل دانش آموزان دوره دوم متوسطه را شامل می شود.

ناصری در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: توسعه هنرستان کار و دانش‌ در جوار کارخانه ها با ارتقاء مهارت آموزی تخصصی باعث افزایش بهره وری و افزایش درآمد برای صاحبان واحدهای تولیدی را به همراه خواهد داشت.

او ارائه مشاوره های تخصصی، تسهیل ارائه مجوزهای لازم جهت ایجاد هنرستان، اولویت در واگذاری طرح های حمایتی خرید خدمات و برون سپاری و ... را از جمله تسهیلاتی عنوان کرد که اداره کل می تواند در اختیار صاحبان صنایع علاقمند برای ایجاد هنرستانهای جوار صنعت ارائه دهد.

علی فتح الهی، رییس اداره فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش وپرورش استان نیز در این جلسه عنوان کرد: اولین مستند قانونی مربوط به توسعه آموزش همراه با تولید در هنرستانهای فنی، حرفه ای و کاردانش مربوط به تبصره 75 قانون بودجه مصوب سال 1362 است که در سالهای اخیر نیز وزارت آموزش و پرورش بر همان اساس، شیوه نامه های اجرایی متنوع جهت تسهیل این برنامه ارائه کرده است.

او تقویت ارتباط و همبستگی میان نظام آموزشی و بازار کار، ارتقاء کیفیت آموزشی با رویکرد آموزش تولید محور، دستیابی به مهارتهای مورد نیاز از مسیر خودآموزی و ... را از اهمیت و ضرورت تولیدی کردن هنرستان ها عنوان کرد.

رییس اداره فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش استان همچنین از کسب عنوان برتر 3 نفر از هنرجویان فنی و حرفه ای و کاردانش در همایش ملی پنجه های کارآمد به میزبانی شهر تهران در سال تحصیلی 1400-1399 خبر داد و گفت: با همکاری اداره کل نوسازی با اعتبار 36000 میلیون ریال تجهیزات از محل اعتبارات متمرکز و استانی برای هنرستان ها خریداری شده است.

فتح الهی از خرید تراکتور سنگین MF399 برای هنرستان کشاورزی بیله سوار با اعتبار 2000 میلیون ریال از محل درآمد هنرستان خبر داد و افزود: عداد 7 دستگاه موتور خودرو به روز(معادل ریالی حدود 8000 میلیون ریال) نیز از محل اهدایی شرکت محترم ایران خودرو با همکاری دفتر آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش وزارت تامین و در اختیار هنرستان ها قرار گرفته است.

او گفت: با اعتبار 8000 میلیون ریال تعمیر و بهسازی، زیباسازی محیط هنرستانی از محل درآمدهای اختصاصی و اعتبارات استانی صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار