در اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل برگزار شد

تشکیل شورای هماهنگی اجرای سند تحول بنیادین با محوریت سازمان دانش‌آموزی

اردبیل (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی اردبیل درنشست هم اندیشی با اعضای شورای هماهنگی اجرای سند تحول بنیادین به تشریح بسته تحولی «هر دانش آموز؛ یک نقش اجتماعی»در زیست بوم جدید پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۸۹۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل شورای هماهنگی اجرای سند تحول بنیادین با محوریت سازمان دانش‌آموزی

پرویز اصغری، مدیر سازمان دانش آموزی اردبیل در این نشست که در سالن جلسه اداره کل آموزش وپرورش اردبیل با حضور احمد ناصری، مدیرکل و رییس شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی و دیگر اعضا برگزار شد، اظهار کرد: بسته تحولی سازمان دانش آموزی با شعار «هر دانش آموز؛ یک نقش اجتماعی»در راستای تحقق تربیت تمام ساحتی مد نظر سند تحول بنیادین آموزش وپرورش با رویکرد تربیت اجتماعی مورد تاکید و مطالبه مقام معظم رهبری است و مبتنی بر اهداف دوره های تحصیلی طراحی شده و جهت اجرا به مدارس استان ابلاغ شده است.

او تصریح کرد: هر حوزه برای رسیدن به هدف باید نقشه راه داشته باشد و نقشه راه آموزش و پرورش سند تحول است که ۲۵ بسته تحولی، برگرفته از راهکارهای سند تحول بنیادین بوده که در جریان سال تحصیلی توسط تمامی حوزه‌ها عملیاتی می شود.

مدیر سازمان دانش آموزی استان افزود: بسته تحولی سازمان دانش آموزی با شعار «هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی» جامع ترین بسته مورد تایید وزارت آموزش و پرورش است که اجرای آن موجب تقویت و توسعه ضریب نفوذ و تاثیر گذاری در تشکیلات دانش آموزی شده است.

اصغری ادامه داد: محور اصلی در این بسته تحولی، دانش آموزان هستند و زمینه‌های متنوعی برای مشارکت همه‌جانبه و نقش‌پذیری آنان طراحی‌ شده و به مرحله اجرا درآمده است.

او به سه فعالیت اصلی سازمان دانش آموزی اشاره کرد و گفت: پیشتازان، مجلس دانش آموزی و خبرگزاری پانا محورهایی هستند که اهداف بسته تحولی «هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی» به صورت مدون در آن اجرایی می شود.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با بیان اینکه مجلس دانش آموزی بهترین ظرفیت برای بروز استعدادها و توانمندی های مدیریتی دانش آموزان است، خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جاری براساس بسته تحولی علاوه بر تشکیل مجلس دانش آموزی استانی، در ۷ منطقه و ناحیه نیز مجلس دانش آموزی با حضور ۱۰۵۲ نفر از دانش آموزان تشکیل شده که تابه حال در این خصوص ۲۱ جلسه نیز در سطح مناطق و نواحی استان تشکیل شده است.

اصغری در ادامه، به فعالیت این سازمان در تشکل پیشتازان اشاره کرد و گفت: اولین مرحله در بخش فعالیت های پیشتازان جذب دانش آموز و مربی پیشتاز است که طبق آمار اعلامی سازمان دانش آموزی مرکز، که در بخش دانش آموزی ۳۰۰۲۵ نفر(۱۳ درصد کل دانش آموزان) و در بخش مربی۱۳۲۰ نفر جذب کردیم که توانستیم نسبت به سه سال اخیر میزان رشد جذب دانش آموزان و مربیان را ۳۰۰ درصد ارتقا دهیم.

مدیر سازمان دانش آموزی اردبیل گفت: از آنجایی که یک بخش از بسته تحولی «هر دانش آموز یک نقش اجتماعی» مختص به خبرگزاری پاناست، اولین قدم در اجرای این بسته تحولی یعنی «دوره تربیت مدرس خبرنگاری» بود که با وجود شرایط کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط سازمان دانش آموزی مرکز بطور همزمان و به صورت ویدئو کنفرانس، در مراکز استانها با حضور ۸ نفر از فرهنگیان علاقمند برگزار شد.

اصغری خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی نیز دوره استانی آموزش خبرنگاری ویژه دانش آموزان در مرکز استان برگزار شد که ۱۶ نفر از دانش آموز دختر و پسر در آن شرکت کردند و مهارت های مربوط به خبرنویسی، گزارش نویسی و مصاحبه را آموختند.

او، خبرگزاری پانا را یک ظرفیت بزرگ رسانه ای برای آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: بر اساس بسته تحولی توانستیم امسال با استفاده از حضور مدرسین استانی ۱۸۶ دانش آموز خبرنگار را با استفاده از ظرفیت شبکه دانش آموزی شاد در سطح استان تربیت کنیم.

مدیر سازمان دانش آموزی استان همچنین به اجرای برنامه های مختلف در ایام بیماری کرونا در قالب پویش ها و جشن ها اشاره کرد و گفت: در راستای کمک به دانش آموزان محروم و به منظور استفاده این عزیزان از ظرفیت شبکه شاد دانش آموزی برای اولین بار در سطح کشور توسط این استان به مرحله اجرا درآمد که تا به حال در مرحله اول اجرای طرح، به ارزش تقریبی یک میلیارد و پانصد میلیون تومان جهت تهیه گوشی هوشمند و تبلت جمع آوری شده است.

اصغری افزود: در جشن نیکوکاری نیز مبلغ ۲۰۷میلیون تومان و در جشن عاطفه ها ۱۷۵میلیون تومان و در همایش کمک مومنانه نیز ۱۶۰ میلیون به صورت نقدی و غیرنقدی با مشارکت این سازمان جمع آوری وبه دانش آموزان و افراد نیازمند تحویل داده شده است.

او در پایان به تشریح خلاقیتها و ابتکارات استانی و همچنین به چالش‌ها و راهکارهای پیش روی سازمان دانش آموزی پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار