پانا از بازدید نماینده قزوین از روستاهای کوهین گزارش می دهد؛

از اینترنت دار شدن روستاهای بالای ۲۰ خانوار قزوین تا حل مشکلات بخش کوهین

قزوین (پانا) - لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس با همراهی برخی از مسئولان استانی و محلی از ۹ روستای بخش کوهین بازدید کرد و در این بازدید گفت 205 میلیارد تومان از وزیر ارتباطات اعتبار گرفته شده است و تا پایان تیرماه همه روستاهای بالای 20 خانوار قزوین اینترنت دار می شوند.

کد مطلب: ۱۱۹۰۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد

نماینده قزوین، روستا به روستا پای حرف ها و درد و دل های مردم نشست و دهیاران و شوراها مطالبات خود را بیان کردند. اولین روستایی که سیاهکلی بازدید کرد، روستای سنجانک بود؛ مردم این روستا طرح هادی را مهم ترین مشکل خود داستند و از وی خواستند در این خصوص پیگیری کند تا مردم این روستا بتوانند این طرح را گسترش داده و در مجاورت روستا خانه بسازند. این طرح با استقبال نماینده قزوین در مجلس روبرو شد و وی با رفع این مشکل از طریق مدیر بنیاد مسکن، گفت: ما باید درصدد توسعه روستا باشیم و نگذاریم به خاطر این موضوع مردم مجبور به مهاجرت به شهر شوند.

دومین درخواست مردم، لایروبی قنات روستا بود که سیاهکلی از طریق سعید صالحی مدیر جهاد شهرستان قزوین این موضوع را مطالبه کرد و مصوب شد تا پاییز، قنات آن ها لایروبی شود.

همچنین مردم روستای سنجانک به نیمه وقت بودن دهیار خود با وجود داشتن یک هزار نفر جمعیت، نداشتن بهورز در خانه بهداشت و مشکل اینترنت اشاره کردند که سیاهکلی در همان لحظه دستور حل مشکلات را داد و نیز با تماس تلفنی به محمدرضا نصرآبادی مدیر مخابرات منطقه قزوین و اعلام اینکه دکل در این روستا مستقر است و هم اکنون مشکل پوشش وجود دارد، برطرف سازی مشکل اینترنت این روستا را مطالبه کرد و مقرر شد مخابرات هفته آینده یک تیم کارشناسی برای رفع این دغدغه مردم به منطقه اعزام کند.

روستای بعدی، روستای بشر بود؛ مردم این روستا علاوه بر دغدغه جاده نامناسب، به ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای سالن ورزشی شان نیاز داشتند که سیاهکلی فورا با عباس اعلایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان تماس گرفت و این درخواست مردمی را از وی مطالبه کرد.

اهالی روستای گزگین در دیدار با نماینده قزوین از گرفتگی لوله های آب روستا گفتند و قرار شد مدیر جهاد کشاورزی این مشکل را هرچه سریع تر برطرف کند. در تماس تلفنی نماینده قزوین با مهدی دوست مدیر بنیاد مسکن شهرستان قزوین مشکل طرح هادی این روستا نیز برطرف شد.

همچنین مردم روستای خرزان مهم ترین دغدغه شان برخی سرقت ها در روستا بود که سیاهکلی سریعا دستور پیگیری داد و قرار شد این مشکل با نصب دوربین و کارهای پیشگیرانه حل شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم این روستا، مشکل جاده روستای خرزان را از طریق مسئولین راهداری استان و بخش کوهین پیگیری کرد و مسئولین راه برطرف شدن این مشکل را در اولویت کار خود قرار دادند. در خصوص مسئله سند اراضی روستای خرزان، نماینده قزوین تماس تلفنی با پرویز عبدی مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان قزوین داشت و با این پیگیری، دغدغه چندین ساله مردم این روستا برطرف شد و مسئولیت به نتیجه رسیدن این مسئله، بر عهده دهیار و معاون فرماندار قزوین نهاده شد.

همچنین مردم این روستا از عدم انجام تعهدات در خصوص اینترنت شکایاتی را مطرح کردند که سیاهکلی گفت: ما اخیرا وزیر ارتباطات را به استان آوردیم و ۲۰۵ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم و قرار شد همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان تیر دارای اینترنت شوند و این موضوع تا آن تاریخ محقق خواهد شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس در این بازدید در جمع مردم روستای اوچ تپه حاضر شد و اهالی این روستا نداشتن دهیار و شورا و در پی آن از عدم تخصیص بودجه گلایه مند بودند و یکی از مشکلات خود را در حوزه لوله کشی آب کشاورزی عنوان کردند که سیاهکلی از طریق خمسه مدیرکل جهاد کشاورزی استان قزوین این دغدغه مردم روستا را مطالبه کرد و مقرر شد جهاد کشاورزی دو کیلومتر لوله ۱۱۰ در این روستا لوله کشی کند. مسئله چراهگاه نیز یکی از مشکلات دیگر مردم در اوچ تپه بود که سیاهکلی با تماس تلفنی با مدیرکل منابع طبیعی استان، این مشکل را برطرف کرد و قرار شد نماینده روستا نتیجه عملی این پیگیری را به دفتر نمایندگی اعلام کند.

سیاهکلی در این بازدید میدانی خود در روستای ساربانک حضور یافت، مردم روستا مشکل جاده را یکی از دغدغه های مهم خود عنوان کردند و طبق پیگیری قرار شد بولدوزر در اختیار منطقه قرار گیرد و زیرسازی جاده انجام شود تا هزینه ها پایین بیاید و سپس پیمانکار کار آسفالت راه را انجام دهد و همچنین جاده ساربانک که قرار بود دو کیلومتر آسفالت شود به چهار کیلومتر افزایش یافت.

همچنین با پیگیری نماینده قزوین در بحث لوله کشی روستا، لوله ۹۰ به این روستا تخصیص یافت و مقرر شد پس از تأمین بودجه، این طرح نیز به طور کامل اجرا شود.

در بحث اینترنت و طرح هادی روستایی نیز نماینده مردم قزوین در مجلس به پیگیری های صورت گرفته اشاره کرد و از برطرف سازی این مشکل به زودی خبر داد.

در بازدید از روستای چشمه غلامعلی مردم پیگیر آسفالت سه هزار متر کوچه در این روستا بودند که در این بخش ۳۰۰ میلیون تومان مردم خودیاری داشتند و قرار شد مابقی را اصغر گونجوی مدیرکل بنیاد مسکن استان تأمین کند. در مورد مشکل آب نیز این نماینده دستور داد روزانه یک تانکر آب برای این روستا ارسال شود.

سیاهکلی در بازدید از روستای نارنده به مردم قول همکاری برای آسفالت پنج کیلومتر جاده این روستا را داد و مقرر شد زیرسازی آن امسال و آسفالت جاده سال آینده انجام شود. همچنین مردم روستا از دپوی خاک معدن خرکان و مشکلاتی که این معدن برای مردم به وجود آورده، گلایه داشتند که سیاهکلی به جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین تماس گرفت و اعلام کرد: یا باید این معدن مشکلی که برای مردم ایجاد کرده است را برطرف کند یا شما عذر آن را بخواهید.

همچنین در این بازدید مردم روستای امیرآباد مسئله گازرسانی را مطرح کردند و به طور کلی مشکل جاده و گازرسانی، آنتن دهی و اینترنت و آب شرب دغدغه اکثر روستاهای این منطقه بود.

دکتر سیاهکلی نیز در خصوص مسئله گازرسانی، اظهار کرد: در مجلس پیگیر هستم تا سرانه انشعاب گاز در مناطق کوهستانی از ۱۸ میلیون تومان به ازای هر خانوار به ۲۲ میلیون تومان برسد.

در این بازدید یک روزه دکتر سیاهکلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس از ۹ روستای سنجانک، بشر، گزگین، خرزان، اوچ تپه، ساربانک، نارنده، امیرآباد و چشمه غلامعلی بخش کوهین بازدید به عمل آورد و بسیاری از مشکلات مردم و مطالبات به حق روستائیان را برطرف کرد.

گزارش: مسعود میرزایی- امیرمحمد مهرعلیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار