در گفت‌وگو با پانا:

جزئیات فرآیند ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان در مدارس تشریح شد

زاهدان (پانا) - رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت ثبت نام تمامی دانش‌آموزان در پایه‌ها، مقاطع مختلف و انواع مدارس در سامانه سیدا و از طریق درگاه پادا (پرونده الکترونیکی دانش‌آموز) انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۸۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات فرآیند ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان در مدارس تشریح شد

امین نخعی در گفت و گو با پانا در خصوص ثبت نام دانش آموزان ورودی مقاطع اظهار کرد: دانش آموزان ورودی مقاطع (پایه های اول، هفتم و دهم) می بایست با مراجعه به درگاه pada.medu.ir و وارد کردن مشخصات فردی، مشخصات والدین، محل سکونت، مقطع موردنظر و انتخاب مدارس مورد نظر اقدام به پیش ثبت نام کنند.

وی همچنین به ثبت نام میان پایه ها در این سامانه اشاره کرد و ادامه داد: بعد از برگزاری امتحانات نوبت دوم و اعلام نتایج نهایی در سیدا، ثبت نام میان پایه ها بصورت خودکار انجام گرفته و دانش آموز در پایه بالاتر در همان مدرسه مدرسه ثبت نام می‌شوند و نیازی به مراجعه دانش آموز یا اولیای آنها به مدرسه نیست.

نخعی خاطر نشان کرد: ثبت نام خودکار میان پایه ها موقت بوده و دانش آموز حتما باید با مراجعه به درگاه پادا نسبت به نهایی کردن ثبت نام خود اقدام کند.

وی تصریح کرد: اگر دانش آموز تمایلی به ثبت نام در مدرسه سال قبل خود ندارد در هنگام مراجعه به سامانه پادا می تواند به جای قطعی کردن ثبت نام میان پایه، مدارس دیگر را انتخاب کند.

رئیس اداره فناوری آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان ادامه داد: در مرحله دوم اطلاعات دانش آموزان متقاضی هر آموزشگاه در کارتبال سامانه سیدا مدیر آموزشگاه قابل رویت است که مدیر با بررسی انجام شده تعین می کند که آیا دانش آموز واجد شرایط برای ثبت نام در آموزشگاه مورد نظر است یا خیر.

نخعی تصریح کرد: همجواری محل سکونت و محل کار والدین دانش آموز در تایید مدرسه انتخاب شده تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: نتیجه پذیرش یا عدم پذیرش دانش آموز در آموزشگاه‌های مورد تقاضا و انتخاب شده در هنگام ثبت نام از طریق سامانه پادا قابل مشاهده است.

نخعی ادامه داد: برای آغاز فرایند ثبت نام ابتدا مدیر آموزشگاه باید در سامانه سیدا یک سال و دوره جدید را ایجاد کند.

وی افزود: بعد از ایجاد دوره سال تحصیلی جدید مدیر می بایست سازمان مدرسه (رشته، پایه و ظرفیت) را تعریف و جهت تایید به منطقه ارسال کند.

رئیس اداره فناوری آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سازمان ارسالی از طرف مدیر مدرسه در سیدا در کارتابل طرح و برنامه منطقه جهت تایید رشته، پایه و ظرفیت قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار