زمان ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان در مدارس سیستان و بلوچستان اعلام شد

زاهدان (پانا) - ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی از ابتدای خرداد ماه و پایه های هفتم و دهم پس از پایان امتحانات و همه ثبت نام ها از طریق سامانه پادا خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۸۶۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
زمان ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان در مدارس سیستان و بلوچستان اعلام شد

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع در جلسه ستاد استانی ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی۱۴۰۱-۱۴۰۰، اظهار کرد: فرایند ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی از ابتدای خرداد ماه و پایه های هفتم و دهم پس از پایان امتحانات خواهد بود و ثبت نام همه پایه های اشاره شده از طریق درگاه مجازی پادا انجام می‌پذیرد.
رضا صباغی افزود: ثبت نام دانش آموزان میان پایه به صورت خودکار و ارتقا به پایه بالاتر انجام می گیرد و نیازی به ثبت نام از سوی والدین دانش آموزان نخواهد بود.
وی ادامه داد: پس از ثبت نام اولیه در سامانه پادا توسط اولیا و خانواده ها، اطلاعات ثبت شده بصورت خودکار در سامانه سیدا منتقل خواهد شد و عملاً فرایند ثبت نام تکمیل می شود.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع بیان کرد: با هدف هماهنگی و همفکری هر چه بیشتر در راستای تسهیل فرآیند ثبت نام دانش‌آموزان جلسات متعدد توجیهی بویژه از درگاه مجازی برگزار و شیوه نامه تشریح و تبیین شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی آینده قریب به ۲۰۰ هزار دانش آموز و نوآموز در دوره پیش دبستانی و اول ابتدایی وارد چرخه تحصیلی و نظام آموزشی خواهند شد که فرآیند سنجش تحصیلی آنان در ۵۴ پایگاه در سراسر استان اجرایی خواهد شد.
صباغی گفت: ثبت نام دانش آموزان در مدارس خاص که دارای آزمون ورودی هستند بر اساس معیار قبولی در آزمون صورت می پذیرد و مدارس شاهد نیز بر اساس دستورالعمل ابلاغی و از طریق درگاه پادا در سامانه سیدا خواهد بود.
وی افزود: ثبت نام در مدارس عشایری از اول خردادماه آغاز و با توجه به شرایط حاکم بر مدارس عشایری تا پایان شهریور ماه ادامه می یابد و این درحالی است که در مدارس شهری و روستایی پایان فرایند ثبت نام ۳۱ مردادماه خواهد بود.
صباغی بر بهره گیری از همه ظرفیت ها و بسترهای موجود در راستای کاهش مشکلات و دغدغه اولیای دانش آموزان تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی شفاف و تبیین و تشریح مراحل انجام فرایند ثبت نام بسیار مهم و لازم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار