مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

10 هزار و 391 دستگاه تبلت دانش آموزی در سطح خراسان رضوی توزیع شده است

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت به علت شیوع ویروس کرونا روند اردوهای راهیان نور به سمتی پیش رفت تا به صورت مجازی برگزار شود، در این طرح که از 23 اسفندماه در بستر شبکه شاد برگزار شد از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید شد که در این طرح 100 هزار نفر از دانش آموزان متوسطه دوم شرکت کنند.

کد مطلب: ۱۱۸۷۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
10 هزار و 391 دستگاه تبلت دانش آموزی در سطح خراسان رضوی توزیع شده است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در این جلسه ضمن گرامیداشت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به اجرای طرح مدرسه کانون تربیتی محله به صورت پایلوت در 10 درصد مدارس استان گفت: در این طرح مدرسه به عنوان مهم ترین کانون تربیتی محلات تعریف می شود و تعاملات مطلوبی فی مابین مدارس و مراکز خدماتی، اماکن مقدسه، نهادهای مدنی، منازل مسکونی، مراکز تفریحی و گردشگری و مراکز فرهنگی برقرار می شود.

وی با بیان اینکه در راستای طرح هدایت سه هزار و 893 تبلت با اعتبار 11 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی در سطح استان خریداری و توزیع شده است گفت: 700 دستگاه تبلت را مرکز آمار ایران به استان اختصاص داده است، طی تفاهم نامه با شهرداری مشهد دو هزار و 400 تبلت به مناطق حاشیه شهر مشهد اختصاص یافت که تا کنون نیمی از این تعداد خریداری و توزیع شده است، همچنین از محل کمک خرین هزار و 715 دستگاه تبلت تا کنون توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه اولیا دانش آموزان 917 دستگاه تبلت، پرسنل دستگاه تعلیم و تربیت استان هزار و 218 دستگاه تبلت، کمیته امداد امام خمینی (ره) هزار و 425 تبلت و سازمان بهزیستی 990 تبلت را تا کنون اهدا کرده اند گفت: تا کنون در مجموع 10 هزار و 391 دستگاه تبلت خریداری و در سطح استان توزیع شده است.

خدابنده با اشاره به طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم گفت: این طرح با موفقیت در مدارس هدف استان اجرا شد و برای اجرای مجدد طرح در سال تحصیلی آینده نیز تمهیدات لازم صورت پذیرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به طرح توسعه جامع هنرستان کشاورزی شهید یوسفی 2 گفت: این طرح درحال اجرامی باشد و پروژه فاز اول با افتتاح 28 گلخانه به بهره برداری رسیده است، این طرح به صورت کشوری دردستور کار شورای عالی وزارت قرارگرفته است.

وی در خصوص برگزاری ارزشیابی پایان سال تحصیلی دانش آموزان استان گفت: باتوجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و اهمیت امتحانات دو پایه نهم" و دوازدهم در فرآیند ادامه تحصیل، انتخاب رشته و ورود به دانشگاه دانش آموزان، امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم و امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت حضوری برگزار می شود و ارزشیابی در سایر پایه های تحصیلی به شیوه غیرحضوری انجام می شود.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش حدود 60 درصدی تعداد حوزه های امتحانات نهایی با توجه به شرایط کرونایی موجود گفت: امسال 428 حوزه برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم و دو هزار و 300 حوزه برگزاری امتحانات پایه نهم پذیرای حضور 47 هزار 720 دانش آموزان پایه دوازدهم و 85 هزار و 245 دانش آموز پایه نهم هستند.

خدابنده با تاکید بر نظارت دقیق بر روند آماده سازی و رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه های برگزاری امتحانات به منظور حضور بدون دغدغه و نگرانی دانش آموزان گفت: 16 هزار جلد محتوای آموزشی (قاصدک سلامتی) در ماه های اسفند1399 و اردیبهشت 1400 میان تمامی دانش آموزن عشایر استان توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اجرای هشتمین جشنواره دست نوشته های طلایی پایه اول ابتدایی در سه مرحله آموزشگاهی، منطقه ای و استانی با شرکت 142 هزار دانش آموز افزود: تبدیل وضعیت هزار و 589 نفر ازمشمولین ماده 21 ایثارگران، تبدیل وضعیت 434 نفر از مشمولین ماده 44 ایثارگران، معرفی سه هزار و 510 نفر از نیروهای حق التدریس به دوره های مهارت آموزی و بررسی مدارک و مستندات، معاینات پزشکی و مصاحبه علمی برای بیش از سه هزار و 900 نفر (سه برابر ظرفیت) وجذب یک هزار و 772 نفر در آزمون استخدام پیمانی (ماده 28) سال 99 از جمله اقدامات و اقدامات آموزش و پرورش استان طی چهار ماه گذشته در حوزه نیروی انسانی است.

وی با اشاره به برگزاری هفته سرود و نمایش مدارس سراسر کشور به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اسفندماه سال 1399 هفته سرود و نمایش مدارس سراسر کشور به همت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در یک هفته و در دو بخش آموزشی و میزگردهای تخصصی برای دانش آموزان کشور تولید و در شبکه شاد روزانه دو نوبت پخش شد.

خدابنده در خصوص برگزاری اردوگاه های راهیان نور مجازی تصریح کرد: به علت شیوع ویروس کرونا روند اردوهای راهیان نور به سمتی پیش رفت تا به صورت مجازی برگزار گردد، در این طرح که از 23 اسفندماه در بستر شبکه شاد برگزار شد از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید شد.، در این طرح 100 هزار نفر از دانش آموزان متوسطه دوم شرکت کنند.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری پویش ستارگان آسمان ادب فارسی اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگی‌هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اولین پویش ملی آشنایی با ستارگان آسمان ادب؛ یعنی عطار، سعدی، فردوسی و خیام را با هدف بزرگداشت مفاخر ادب فارسی و تقویت هویت فرهنگی دانش آموزان طراحی و برگزار کرد.

خدابنده با اشاره به تدوین اطلس پایش سلامت روانی-اجتماعی دانش آموزان به صورت پایلوت کشوری و اجرای طرح پاسخگوئی تلفنی خط ملی نماد1570 افزود: در قالب طرح به تو از دور سلام ، چهار شنبه های هر هفته ویژه برنامه زیارت به نیابت از طرف دانش آموزان ویژه یکی از استان های هدف طبق برنامه زمانبندی اجرا و بصورت زنده از بستر شبکه شاد و صدای و سیما از محل حرم مطهر رضوی و با حضور مدیر کل و یکی از دانش آموزان قرآنی استان هدف پخش می شود.

وی با اشاره به طراحی ، تدوین و اجرای سه جشنواره در حوزه آموزش متوسطه ( همیار معلم،الگوی تعالی ،ایده ها وتجارب برتر)، برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی در سه مرحله (آموزشگاهی -منطقه ای -استانی ) و اجرای برنامه مهارت آموزی (هر دانش آموز یک مهارت ) در حوزه آموزش متوسطه گفت: 49 برنامه با رویکرد امتحانات نهایی پایه دوازدهم و 71 برنامه با رویکرد هدایت تحصیلی توسط دستگاه تعلیم و تربیت استان تهیه و تولید و با همکاری مطلوب صدا و سیما مرکز خراسان رضوی در حال پخش است.

خدابنده در پایان با اشاره به جذب بالای 96 درصدی سواد آموزان علیرغم محدویت های کرونایی تصریح کرد: شش هزار و 980 نفر در دوره های مختلف سواد آموزی(سواد،تحکیم،انتقال) در سطح استان تحت پوشش قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار