برای تامین نظر شورای نگهبان انجام شد؛

مجوز مجلس برای ساخت مجتمع‌های اداری شهرستان‌ها

تهران (پانا)‌ - نمایندگان مردم در مجلس به دستگاه های اجرایی اجازه دادند تا سقف ۳ هزار میلیارد تومان برای احداث مجتمع‌های اداری شهرستان اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۱۷۱۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مجوز مجلس برای ساخت مجتمع‌های اداری شهرستان‌ها

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه درخصوص اصلاحات لایحه بودجه سال 1400 برای تامین نظر شورای نگهبان، با اصلاحات تبصره‌هایی موافقت کردند. در این اصلاحات، وقتی نوبت به رسیدگی به تبصره 11 و اصلاحات آن شد نمایندگان بند الحاقی 3 این تبصره را به شرح زیر اصلاح کردند؛

بند الحاقی 3- به منظور توسعه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های پلیس امنیت اقتصادی برای مقابله با محتکران و قاچاقچیان کالا و خودرو بیست درصد (20%) از درآمد حاصل از صدور احکام مربوط به محتکران و قاچاقچیان کالا از محل ردیف هزینه‌ای به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اختصاص می‌یابد.

براساس تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند الحاقی 4 تبصره 11 به شکل زیر اصلاح شد؛

بند الحاقی 4- مبلغ پانصد و نود و هشت میلیارد (598.000.000.000) ریال از عوارض خروج از کشور موضوع ماده (45) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17/2/1387 از محل ردیف هزینه‌ای جهت بهسازی محیط روستاهای مرزی موضوع جزء (5) بند (ب) ماده (27) قانون برنامه ششم توسعه کشور در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد.

همچنین بهارستان نشینان به اصلاح تبصره 12 پرداخته و جزء 2 بند (ب) این تبصره را به شرح زیر اصلاح کردند؛

به دستگاه‌های اجرائی زیرمجموعه قوه مجریه در شهرستان‌ها اجازه داده می‌شود با پیشنهاد استاندار و تأیید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سقف 30 هزار میلیارد ریال نسبت به معاوضه املاک و ساختمان‌های ملکی خویش با املاک و اموال غیرمنقول شهرداری‌ها پس از اعلام شهرداری و تصویب شورای شهر مربوط با قیمت کارشناسی برای احداث مجتمع‌های اداری شهرستان اقدام کند. خزانه داری کل کشور موظف است عملکرد این جزء را به صورت جمعی خرجی ثبت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار