پروانه معادنی که تا پایان تیر1400 کشف و استخراج نشوند، لغو می‌شود

تهران (پانا) - با موافقت نمایندگان مجلس، چنانچه معادن واگذارشده در سال ۱۴۰۰ منجر به اکتشاف نشود پروانه صادره لغو و از طریق مزایده به متقاضیان جدید واگذار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۷۱۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
پروانه معادنی که تا پایان تیر1400 کشف و استخراج نشوند، لغو می‌شود

نمایندگان در نشست امروز مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق مجلس درباره اصلاح لایحه بودجه سال 1400 برای تأمین نظر شورای نگهبان، با اصلاح بند الحاقی 5 تبصره 18 موافقت کردند که براساس آن؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است حداکثر ظرف مدت سه‌ماه پس از ابلاغ این قانون نسبت به مزایده معادن شناسایی شده تا پایان اسفندماه 1399 اقدام کند.

کلیه پروانه‌های صادره سال‌های قبل که در اختیار بخش‌های خصوصی تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفته است چنانچه تا پایان اسفند 1399 با رعایت قوانین و مقررات قرارداد معتبر فی مابین استخراج نشده‌اند و همچنین سهم معادنی که در اختیار دستگاه‌های اجرائی و شرکت‌های وابسته به آنها از جمله ایمیدرو قرار گرفته است، چنانچه حداکثر تا پایان تیرماه 1399 منجر به اکتشاف و استخراج نشده باشند، لغو و از طریق مزایده در اختیار متقاضیان جدید قرار می‌گیرد.

چنانچه معادن واگذارشده در سال 1400 منجر به اکتشاف نشود پروانه صادره لغو و از طریق مزایده به متقاضیان جدید واگذار می‌شود.

سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی در تعیین و بازنگری نرخ حقوق دولتی معادن به ترکیب اعضای شورای‌عالی معادن اضافه می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار