در شورای برنامه‌ریزی دانش‌آموزی لرستان مطرح شد:

آماده‌سازی دانش آموزان برای زندگی، با مسئولیت‌پذیری و نقش اجتماعی میسر می‌شود

خرم‌آباد(پانا) -مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی که جهت هماهنگی و برنامه ریزی افتتاحیه مجلس دانش آموزی استان برگزار شد، اعتماد صد درصد و واگذاری مسئولیت ها و نقش های اجتماعی به دانش آموزان را رمز موفقیت دانست.

کد مطلب: ۱۱۶۷۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
آماده‌سازی دانش آموزان برای زندگی، با مسئولیت‌پذیری و نقش اجتماعی میسر می‌شود

علیرضا نخعی، با تحسین فعالیت های داوطلبانه و افتخاری کارکنان سازمان دانش آموزی گفت: حضور دانش آموزان در این نهاد امر پر برکتی است که منشا یکی از قوی ترین اثرهای تربیتی است. در آموزش و پرورش اصل دانش آموز و باقی فرعیات است.

در این جلسه برای بحث، گفتگو و اظهار نظر مربیان، دانش آموزان و مسئولان، جهت برگزاری نشست افتتاحیه مجلس دانش‌آموزی استان، کمیته های چهارگانه اجرای این برنامه تشکیل شد و وظایف هرکمیته تعیین و تفهیم شد.

در ادامه این جلسه نخعی، در مورد اهمیت خبرگزاری پانا، مجلس دانش آموزی و دانش آموزان پیشتاز و فعال سخنانی را بیان و با دانش آموزان خبرنگار گفتگو و تبادل نظر کرد. همچنین در مورد مجلس دانش آموزی و دانش آموزان پیشتاز و فعال سخنانی را بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: همه هدف ما در آموزش و پرورش بایستی دانش آموز باشد و فعالیت‌های ما باید دانش آموز محور بوده و اموری همچون افتتاح مجلس دانش آموزی و اداره آن، باید توسط خود دانش آموزان انجام گیرد. در این زمینه کلیه کادر آموزش و پرورش استان و سازمان دانش آموزی بایستی امکانات و توانمندی‌های خود را در اختیار دانش ‌آموزان قرار دهند تا آنها بتوانند از نهایت تلاش خود استفاده کنند و یک برونداد مفید داشته باشند.

امیری خواه ضمن تشکر از نظرات مثبت مدیر کل نسبت به سازمان دانش آموزی و فعالیت های سازمان با اشاره به اینکه اکثر کادر سازمان دانش آموزی به وسیله دانش آموزان فعال و خودجوش اداره می شود از مدیر‌کل آموزش و پرورش جهت پیشرفت هرچه بیشتر اهداف سازمان دانش‌آموزی، مساعدت و همکاری وی را در تمامی زمینه ها خواستار شد‌.

در ادامه این جلسه دفتر ویژه فعالیت های دانش آموزی اعضا در محل سازمان دانش آموزی استان افتتاح شد که با تدبیر مدیرکل قیچی کردن روبان افتتاحیه نیز به دستان پرامید یک دانش آموز واگذار شد.

امیری خواه مدیر سازمان دانش آموزی استان لرستان در مراسم افتتاح این دفتر گفت: دفتر دانش آموزی اعضای سازمان دانش آموزی با مدیریت خود دانش آموزان آغاز به کار کرد. ما در سازمان دانش آموزی دانش آموزان عضو تشکل های ۶ گانه را اعضا می نامیم و جایگاه مدیریتی و نظارتی برای آنها قائل هستیم.

وی در مورد ضرورت تاسیس این دفتر گفت: دانش آموز باوری استراتژی محوری سازمان است و معتقدیم از طریق توسعه مشارکت دانش آموزان و اعتماد و ایجاد مقدمات پذیرش نقش های اجتماعی می توان به تربیت دانش آموزان همگام با سند تحول امید داشت.

حجت مومنی، معاون پرورشی آموزش و پرورش استان لرستان با تشکر از عوامل و کادر سازمان دانش آموزی و دانش آموزان پیشتاز که فعالیت های تربیتی و پرورشی را به نحو احسن انجام می دهند عنوان کرد: آرمان و آرزوی ما این است که هر یک از ۳۶۰ هزار دانش آموز ما یک نقش اجتماعی را بپذیرد و در یکی از فعالیت های تربیتی و اجتماعی حضور پیدا کند.

همچنین سید عیسی سهرابی، معاون توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان لرستان، با اشاره به اینکه فعالیت های تربیتی در حیطه وظایف تمامی دست اندرکاران آموزش و پرورش است، افزود: در زمینه افتتاح مجلس دانش آموزی استان لرستان آماده هرگونه همکاری و گرفتن مسئولیت بخشی از کار هستیم.

درگاه پور، رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در خبرگزاری پانا، افتتاحیه مجلس دانش آموزی را بزرگترین اتفاق دانش آموزی سال دانست و جهت برگزاری پر شکوه این مراسم ابراز امیدواری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار