یکی از مهمترین اهداف مجلس دانش آموزی ترویج فرهنگ مشارکت جویی در دانش آموزان است
اصفهان(پانا) _ رویطال یوم توبیان نماینده اقلیت مذهبی کلیمی در مجلس دانش آموزی کشوری گفت: مجلس دانش آموزی دانش آموزی نهادی صنفی و مشورتی است.
رویطال یوم توبیان نماینده اقلیت مذهبی کلیمی در مجلس دانش کشوری در گفتگو با پانا گفت: هدف من پس از ورود به مجلس دانش آموزی، پیشبرد و حل مسائل دانش آموزها علیالخصوص دانشآموزان اقلیت کلیمی است.
وی درادامه افزود : باید به این نکته توجه کرد که نوجوان ها در عصر حاضر با چه مشکلاتی درگیر هستند. در رابطه با بحث مشکلاتی که در پیرامون و آموزش و یادگیری از طریق فضای مجازی هست، آسیبهایی که این آموزش به دانشآموزان وارد می کند. در مورد معایب و محاسن این آموزش ها و مشکلات متفاوتی که الان و در این موقعیت آنها را تهدید میکند می توان صحبت کرد.
وی در مورد نحوه ی راهیابی دانش آموزان به مجلس دانش آموزی کشوری گفت: انتخابات مجلس رو شامل سه مرحله است ،بعد از انتخابات شورای دانش آموزی سطح مدارس فرد منتخب به سطح نواحی و شهرستان فرستاده می شود و بعد انتخابات شورای دانش آموزی استان به عنوان مرحله آخر قلمداد می شود. ۱۵۰ نماینده دانشآموز که تشکیل شده است از ۷۵ پسر و ۷۵ دختره که چهار نماینده اقلیتهای دینی ایران دو نماینده از مدرسه های خارج از کشور ایرانی و دو نماینده از بین دانش آموز ها با نیازهای ویژه در مجلس دانش آموزی حضور دارند.
یوم توبیان در ادامه تصریح کرد: نماینده دانش آموزهای اقلیت کریمی از اصفهان، اقلیت زرتشتی از یزد، اقلیت عاشوری از ارومیه و اقلیت مسیحی از تهران انتخاب میشود. انتخابات هر کدام به صورت جداگانه و در شهر مربوطه صورت میگیرد بهگونهای که دانش آموز های پایه نهم و دهم هر اقلیت در سازمانهای مربوطه جمع میشوند و از بین آنها هر کس که در خود احساس مسئولیت پذیری و مطالبهگری دارد کاندید می شود.البته دانشآموز کاندیدا باید دارای خصوصیاتی هم باشد از جمله نمره و انضباط عالی و همچنین فعالیت در شورای دانش آموزی مدارس.
وی ادامه داد: در واقع مجلس دانش آموزی دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران نهادی صنفی مشورتی و زیرمجموعه سازمان دانش آموزی است که از سال ۱۳۸۰ آغاز به کار کرده است. در این مجلس دانشآموزان دموکراسی و نحوه مسئولیتپذیر بودن را یاد میگیرند و دانشآموز خودش به بحث و بررسی پیرامون مسائل و مشکلات دانش آموزان میپردازد. راهکارهای پیشنهادی خودش را اعلام میکند و در برابر انتظارات خود از مسئولین پاسخ را طلب میکند. مجلس بعد از تایید در شورای عالی آموزش و پرورش قابلیت اجرایی پیدا میکند. از مهمترین اهدافی که مجلس دانش آموزی دارد ترویج فرهنگ مشارکت جویی ، تعاون و همکاری مسئولیتپذیری و زمینهسازی برای مشارکت فکری و علمی دانش آموزها در عرصههای مختلف آموزش و پرورش است.
یوم توبیان افزود: ترویج فرهنگ گفتگو بین دانش آموز ها و بهرهگیری از نظرات دانش آموزان در اصلاح قوانین و مقررات و طرح و برنامه های مرتبط با آنها، آشنا کردن دانش آموزها د با مقوله فرهنگی اجتماعی سیاسی و اقتصادی یا همان داخلی و خارجی از اهداف مجلس دانش آموزی است.
ارسال دیدگاه