یکی از مهمترین اهداف مجلس دانش آموزی ترویج فرهنگ مشارکت جویی در دانش آموزان است

اصفهان(پانا) _ رویطال یوم توبیان نماینده اقلیت مذهبی کلیمی در مجلس دانش آموزی کشوری گفت: مجلس دانش آموزی دانش آموزی نهادی صنفی و مشورتی است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
یکی از مهمترین اهداف مجلس دانش آموزی ترویج فرهنگ مشارکت جویی در دانش آموزان است

رویطال یوم توبیان نماینده اقلیت مذهبی کلیمی در مجلس دانش کشوری در گفتگو با پانا گفت: هدف من پس از ورود به مجلس دانش آموزی، پیشبرد و حل مسائل دانش آموزها علی‌الخصوص دانش‌آموزان اقلیت کلیمی است.

وی درادامه افزود : باید به این نکته توجه کرد که نوجوان ها در عصر حاضر با چه مشکلاتی درگیر هستند. در رابطه با بحث مشکلاتی که در پیرامون و آموزش و یادگیری از طریق فضای مجازی هست، آسیب‌هایی که این آموزش به دانش‌آموزان وارد می کند. در مورد معایب و محاسن این آموزش ها و مشکلات متفاوتی که الان و در این موقعیت آنها را تهدید می‌کند می توان صحبت کرد.

وی در مورد نحوه ی راهیابی دانش آموزان به مجلس دانش آموزی کشوری گفت: انتخابات مجلس رو شامل سه مرحله است ،بعد از انتخابات شورای دانش آموزی سطح مدارس فرد منتخب به سطح نواحی و شهرستان فرستاده می شود و بعد انتخابات شورای دانش آموزی استان به عنوان مرحله آخر قلمداد می شود. ۱۵۰ نماینده دانش‌آموز که تشکیل شده است از ۷۵ پسر و ۷۵ دختره که چهار نماینده اقلیت‌های دینی ایران دو نماینده از مدرسه های خارج از کشور ایرانی و دو نماینده از بین دانش آموز ها با نیازهای ویژه در مجلس دانش آموزی حضور دارند.

یوم توبیان در ادامه تصریح کرد: نماینده دانش آموزهای اقلیت کریمی از اصفهان، اقلیت زرتشتی از یزد، اقلیت عاشوری از ارومیه و اقلیت مسیحی از تهران انتخاب می‌شود. انتخابات هر کدام به صورت جداگانه و در شهر مربوطه صورت می‌گیرد به‌گونه‌ای که دانش آموز های پایه نهم و دهم هر اقلیت در سازمان‌های مربوطه جمع می‌شوند و از بین آنها هر کس که در خود احساس مسئولیت پذیری و مطالبه‌گری دارد کاندید می شود.البته دانش‌آموز کاندیدا باید دارای خصوصیاتی هم باشد از جمله نمره و انضباط عالی و همچنین فعالیت در شورای دانش آموزی مدارس.

وی ادامه داد: در واقع مجلس دانش آموزی دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران نهادی صنفی مشورتی و زیرمجموعه سازمان دانش آموزی است که از سال ۱۳۸۰ آغاز به کار کرده است. در این مجلس دانش‌آموزان دموکراسی و نحوه مسئولیت‌پذیر بودن را یاد می‌گیرند و دانش‌آموز خودش به بحث و بررسی پیرامون مسائل و مشکلات دانش آموزان می‌پردازد. راهکارهای پیشنهادی خودش را اعلام می‌کند و در برابر انتظارات خود از مسئولین پاسخ را طلب می‌کند. مجلس بعد از تایید در شورای عالی آموزش و پرورش قابلیت اجرایی پیدا می‌کند. از مهم‌ترین اهدافی که مجلس دانش آموزی دارد ترویج فرهنگ مشارکت جویی ، تعاون و همکاری مسئولیت‌پذیری و زمینه‌سازی برای مشارکت فکری و علمی دانش آموزها در عرصه‌های مختلف آموزش و پرورش است.

یوم توبیان افزود: ترویج فرهنگ گفتگو بین دانش آموز ها و بهره‌گیری از نظرات دانش آموزان در اصلاح قوانین و مقررات و طرح و برنامه های مرتبط با آنها، آشنا کردن دانش آموزها د با مقوله فرهنگی اجتماعی سیاسی و اقتصادی یا همان داخلی و خارجی از اهداف مجلس دانش آموزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار