واعظ آشتیانی در گفت‌و‌گو با پانا:

رهبر انقلاب «جهش تولید با مشارکت مردم» را با نگاهی عالمانه مطرح کردند/ از سرمایه‌های بخش خصوصی و ظرفیت‌های مردمی استفاده شود

تهران (پانا) - یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مشارکت مردم در جهش تولید مبتنی بر علم است و با یک نگاه عالمانه این موضوع مطرح شده است و تلاش سه قوا در این زمینه حائز اهمیت است.

کد مطلب: ۱۴۶۴۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
رهبر انقلاب «جهش تولید با مشارکت مردم» را با نگاهی عالمانه مطرح کردند/ از سرمایه‌های بخش خصوصی و ظرفیت‌های مردمی استفاده شود

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌و‌گو با پانا ضمن اشاره به نامگذاری سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر انقلاب، اظهار کرد: «فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جهش تولید با مشارکت مردم موضوعی انکار ناپذیر است و مسئولان امر باید به آن اهتمام داشته باشند. رهبر انقلاب قریب به یک دهه است که در حوزه‌های مختلف اقتصادی فرمایش دارند. تولید فقط محصول و کالا نیست؛ ما تولید دانش فنی، تولید محصولات کشاورزی و موضوعات متنوع دیگری در حوزه تولید داریم که باید به آن توجه ویژه شود.»

وی افزود: «یکی از موضوعات بحث تولید، موضوع خام فروشی است که باید از خام فروشی پرهیز شود چرا که کشور امروز در حوزه‌‌های مختلف در صنایع کانی فلزی و غیرفلزی غنی است و ما حق نداریم این منابع را به صورت خام بفروشیم بلکه باید فرآوری کنیم و از این فرآوری، آورده بیشتری برای کشور به دست آوریم که این فقط از طریق دولت میسر نمی‌شود؛ یکی از دلایل خام فروشی، بی‌توجهی به سرمایه‌های اقتصادی بخش خصوصی است. باید بخش خصوصی را فعال کنیم. مشارکت مردم به این معناست که بخش خصوصی را راغب کنیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم.»

این فعال سیاسی با بیان اینکه امروز کشورهایی که در حوزه اقتصادی حرفی برای گفتن دارند از ظرفیت مردمی استفاده کرده‌‌اند، گفت: «حکمرانی دولت‌ها امروز در مسیری قرار دارد که دولت‌ها کمتر دخالت می‌کنند و بیشتر سیاستگذار و نظارت‌کننده هستند. باید تلاش در جهت افزایش و جهش تولید باشد تا خودکفایی و صادرات و افزایش سرانه سالانه را شاهد باشیم.»

بدون دانش فنی و ماشین آلات به روز نمی‌توانیم صادرات داشته باشیم

واعظ آشتیانی ادامه داد: «همانگونه که در قانون اساسی ذکر شده است اقتصاد کشور شامل سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی‌‌ها است. اما ما همچنان نتوانستیم براساس قانون اساسی پیش برویم. دولت امروز درگیر نرخ مایحتاج مردم است در صورتی که وقت دولت نباید صرف این امور شود.»

وی خاطرنشان کرد: «در بخش تولید می‌توانیم از شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم. ما باید خودمان را از تک محصولی مانند نفت مجزا کنیم. باید دانش فنی تولید کنیم. بدون دانش فنی و ماشین آلات به روز نمی‌توانیم صادرات داشته باشیم.»

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: «نباید اجازه دهیم که فرمایش مقام معظم رهبری بر زمین بماند چرا که فرمایشات ایشان مبتنی بر علم است و با یک نگاه عالمانه این موضوع مطرح شده است و تلاش سه قوا در این زمینه حائز اهمیت است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار