امام جمعه موقت یزد تاکید کرد؛

رشد انسانیت در گرو تقویت روحیه نوع دوستی و همکاری

یزد (پانا) – امام جمعه موقت یزد در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان یزد که با حضور خیرین مدرسه ساز و مسئولان عالی رتبه استانی برگزار شد؛ اظهار کرد: انسانیت در جامعه ای رشد می کند که روحیه نوع دوستی و نیکوکاری در آن جامعه تقویت شود. اگر این شرایط در جامعه ای به وجود بیاید آن جامعه پویا و فعال است.

کد مطلب: ۸۲۰۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
رشد انسانیت در گرو تقویت روحیه نوع دوستی و همکاری

حجت الاسلام و المسلمین "محمدحسن معزالدینی" در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان یزد بیان داشت: تمامی خیرین یک نیت مشترک دارند و آن احساس دردمندی و نوع دوستی است. اگر درجامعه ای احساس نوع دوستی و نیکوکاری تقویت شود آن جامعه فعال و پویا است.

وی در ادامه افزود: مراسمی که به منظور بیستمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز استان یزد برگزار شده است، جنبه مادی و تجلیل ظاهری ندارد بلکه این مراسم به منظور تجلیل از کار معنوی این بزرگواران برگزار شده تا ضمن یادآوری نام و خاطر خیرین مدرسه ساز، این نیت خیر میان مردم رواج پیدا کند.

معزالدینی با اشاره به تمایلات عقلانی و احساسی انسان ها، گفت: تمایلات انسان ها برخاسته ازعقلانیت و عواطف انسان ها است؛ حس دردمندی، کمک به هم نوع، احسان و نیکوکاری و این دسته از تمایلات بشر می تواند برای وی افتخار باشد. هرکس بتواند عواطف و احساساتش را از دامنه فردی و خانوادگی خارج کند می تواند به خود افتخار کند.

وی افزود: انسانیت در جامعه ای رشد می کند که روحیه نوع دوستی و نیکوکاری در آن جامعه تقویت شود. اگر این شرایط در جامعه ای به وجود بیاید آن جامعه پویا و فعال است.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به اقدام خیرخواهانه خیرین یزدی در ساخت مدارس و همکاری با مجموعه آموزش و پرورش، تصریح کرد: کسی که مدرسه ای ساخته و محیط امنی برای جمع آوری کودکان معصوم و آموزش آنها فراهم کرده در واقع یک ثواب جاریه و مادام العمر برای خود ایجاد ‌کرده است. یک خیر مدرسه ساز فقط یکبار مدرسه ساخته است اما تا زمانی که در آن مدرسه کودکی علم بیاموزد و نام خدا بر تخته سیاه های آن مدرسه نوشته شود برای آن خیر ثواب نوشته می شود.

گفتنی است در این مراسم برای اولین بار در سطح کشور اعضای مجمع خیرین دانش آموز استان یزد تحت عنوان " رویش نیک اندیشان جوان" در جمع خیرین مدرسه ساز حضور یافتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار