مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز یزد:

مشارکت خیرین مدرسه ساز یزد، 10 درصد از سطح کشور بالاتر است

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز یزد در نشست خبری پنجشنبه 26 فروردین گفت: 25 درصد از مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده است که این میزان در استان یزد 35 درصد است.

کد مطلب: ۴۸۴۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، محمدعلی خواجه رضایی در این نشست گفت: حدود 510 هزار کلاس درس در کشور توسط خیرین ساخته شده است.

وی افزود: از 150 سال پیش تاکنون در یزد، خیرین در تعلیم و تربیت مشارکت داشتند و بالغ بر 2100 نفر خیّر در این مجمع دارای پرونده هستند.

خواجه رضایی تصریح کرد: در سال 94 با وجود کمبود اعتبارات، با 23 میلیارد تومان، تعهد احداث 21 فضای آموزشی انجام شد و از ابتدای سال جاری تفاهم نامه دو پروژه خیّری امضا شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز یزد خاطرنشان کرد: 17 سال است جشنواره تجلیل از خیرین به صورت کشوری در بازه زمانی اردیبهشت تا اوایل خرداد برگزار می شود و پیشنهاد استان یزد برای هجدمین جشنواره، تجلیل از خیرین به محوریت مدارس بوده است و موافقت شده تا به صورت پایلوت در این استان اجرایی شود.

خواجه رضایی افزود: در این طرح، خیرین در مدارس خود حضور می یابند و از نزدیک شاهد فعالیت دانش آموزان و بهره وری کار نیک خود خواهند بود.

وی همچنین گفت: این مراسم چهارشنبه 15 اردیبهشت با حضور دانش آموزان، فارغ التحصیلان، معلمان در 450 مدرسه استان برگزار خواهد شد و پس از این مراسم در مدارس، خیرین در محل آموزش و پرورش حضور می یابند و از آن ها تجلیل می شود.

محمدعلی خواجه رضایی در پایان تأکید کرد: استان یزد در زمینه مشارکت خیرین سرآمد است البته هم اکنون 35 پروژه خیّری در استان یزد نیمه تمام است و 2870 کلاس از جمع 8 هزار کلاس که 38 درصد آن خواهد بود نیاز به مقاوم سازی دارد و حدود 360 مدرسه باید در استان ساخته شود که به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. امید است تا 8 سال آینده با کمک خیرین، دولت و اداره کل نوسازی مدارس، این مهم انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار