تاکید بر تامین زیرساخت های یادمان های دفاع مقدس

چهارمین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام با حضور استاندار این استان با حضور اعضای این شورا تشکیل شد.

کد مطلب: ۷۰۳۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، سرهنگ محمدرضا شرف بیانی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، اظهار کرد: استان ایلام 3 هزار شهید، 12 هزار و 167 جانباز و 320 آزاده را تقدیم آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و 35 هزار رزمنده این استان در دفاع مقدس حضورداشته‌اند.

وی، بابیان اینکه نشست‌های شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکنون 4 جلسه برگزارشده است، تصریح کرد: یک از موضوعات مهم و موردبحث وضعیت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مرکز شهر ایلام است که در مساحتی به 10 هزار مترمربع و اعیان 4 هزار مترمربع دارای سالن اجتماعات و گالری بوده ساخته‌شده که می‌توان این مرکز در راستای ایجاد زمینه‌های لازم برای توسعه فرهنگ دفاع مقدس توسعه داد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: در طول سال‌های گذشته چندین زمین برای ایجاد زیرساخت‌های باغ‌موزه دفاع مقدس و توسعه مرکز فرهنگی دفاع مقدس در نظر گرفته‌شده که به دلیل داشتن معارض تاکنون اقدامی در این زمینه انجام‌نشده و سیاست بر این بوده که این مرکز فرهنگی در شهر ایلام که نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشته، ساخته شود.

شرف بیانی، گفت: در استان ایلام هم‌اکنون 52 یادمان و المان دوران دفاع مقدس وجود دارد، ابراز کرد: 8 یادمان ملی، 26 یادمان شهدای گمنام و 18 یادمان استانی دوران دفاع مقدس است که 14 یادمان شهدای گمنام تجهیز با پیشرفت فیزیکی 100 درصد، 7 یادمان در حال طراحی و 5 یادمان در حال ساخت با پیشرفت فیزیکی 45 درصد است.

وی، بیان کرد: یادمان‌های ملی که جزو راهیان نور بوده و مورد بازدید کاروان‌های راهیان نور قرار دارد، لازم است که با توجه به زیرساخت‌های ضعیف با 35 درصد پیشرفت فیزیکی، موردتوجه قرارگرفته و زیرساخت‌های لازم در راستای استقبال و پذیرایی از کاروان‌های راهیان نور فراهم شود که در این یادمان‌ها حسینیه و سرویس‌های بهداشتی ساخته شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام، اظهار کرد: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چاپ کتاب با محورهای دفاع مقدس است که هرساله موظف هستیم 30 عنوان کتاب در این زمینه چاپ شود که در سال گذشته 22 عنوان کتاب چاپ‌شده و در سال جاری تاکنون 7 عنوان چاپ و 20 عنوان در حال تدوین است.

شرف بیانی، تجلیل از نویسندگان و پژوهشگران، کارگاه‌های آموزشی، همکاری با ادارات و نهادها، حضور روحانیون در برنامه‌های با موضوع دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نیز 41 هزار سند از دوران دفاع مقدس در آرشیو مرکز اسناد استان جمع‌آوری‌شده که در حال سازمان‌دهی است که به‌روزرسانی شود.

وی، بابیان اینکه دانشنامه استانی دفاع مقدس استان ایلام در حال تدوین و تهیه است، یادآور شد: در استان حدود 600 مدخل استانی دوران دفاع مقدس شناسایی‌شده که و شورای راهبردی تشکل‌های مردم‌نهاد نیز تشکیل و در حوزه دفاع مقدس فعالیت می‌کنند.

شرف بیانی در پایان به تشکیل شورای راهبردی نقش زنان در دوران دفاع مقدس در استان ایلام اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس توجه زیادی به نقش هنر و هنرمندان در استان شده است که تلاش شده یک فیلم مستند در حوزه دفاع مقدس با حضور هنرمندان استان ایلام ساخته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار