معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پررش استان اصفهان:

مدارس تیزهوشان ، جایگاهی برای ارتقای کیفیت بخشی محسوب می شود

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پررش استان اصفهان گفت: یکی از موضوعات مهمی که به اثبات رسیده است اینکه مدارس تیزهوشان، جایگاهی برای ارتقای کیفیت بخشی محسوب می شود.

کد مطلب: ۷۰۲۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پررش استان اصفهان، رحیم محمدی در گردهمایی مدیران مدارس استعدادهای درخشان استان اصفهان ضمن اشاره به موقعیت و جایگاه مدارس تیزهوشان در ساختار نظام آموزشی اظهار کرد: به عنوان برنامه ریز آموزشی با توجه به اولویت های موجود باید گفت که ارتقای کیفیت، نیاز اصلی فعالیت های آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اهمیت مدرسه محوری گفت: در بحث مدارس تیزهوشان باید تبلور مدارس تیزهوشان را مشاهده کنیم و تنها راه حل برون رفت آموزش و پرورش از مشکلات امروز، تکیه بر جایگاه مدرسه به عنوان کانون اصلی تربیتی است.

رحیم محمدی افزود: یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه قرار گرفته شود این است که باید بحث مدرسه محوری را توسعه دهیم.

وی عنوان کرد: مدرسه تیزهوشان، جایگاه و موقعیتی است که بهترین فرایند برای ارتقای کیفیت محسوب می شود و ما باید شرایط را در مدارس تیزهوشان به عنوان الگو تعمیم دهیم و سپس الگوها را در مدارس عادی پیاده کنیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پررش استان اصفهان گفت: مدارس تیزهوشان، جایگاهی برای ارتقای کیفیت بخشی است.

وی بیان کرد: در اثرگذاری مدارس تیزهوشان نسبت به جامعه آموزشی استان به صورت هسته ای عمل می کنیم.

رحیم محمدی گفت: تنها فرصتی که هر جامعه برای توسعه دارد، میزان وجود افراد برای یادگیری است.

وی با اشاره به اهمیت جریان سازی در مدارس تیزهوشان اظهار کرد: هم اکنون به جریان سازی های علمی، پژوهشی و پرورشی در مدارس تیزهوشان نیاز داریم.

وی تصریح کرد: از آنجایی که بهترین معلمان و دانش آموزان در مدارس استعدادهای درخشان وجود دارند، بدون شک باید بهترین فرایندها نیز در مدارس استعدادهای درخشان فراهم باشد.

رحیم محمدی تصریح کرد: فرصتی که در این مدارس وجود دارد، فرصت تعامل است و ظرفیت ها زمانی به خوبی بکار گرفته می شود که بسترهای مطلوب در مدارس استعدادهای درخشان فراهم باشد.

وی تاکید کرد: امروز گفتگو به عنوان تاکتیک و استراتژیک یکی از راهکارهای اصلی رفع مشکلات امروزی در جامعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار