به همت کارگردان و فرهنگی پاکدشتی:

«موسی فرزند امامزاده» به جشنواره «Big Sky» راه یافت

پاکدشت (پانا) - مستند موسی فرزند امامزاده، ساخته رضا گودرزی هنرمند و معلم پاکدشتی به بخش مسابقه جشنواره فیلم مستند «Big Sky» که در ایالت مونتانای آمریکا برگزار می‌شود، راه یافت.

کد مطلب: ۷۰۱۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران ،گودرزی، دبیر فرهنگی آموزش و پرورش پاکدشت و کارگردان این فیلم درباره انگیزه‌اش از ساخت آن می‌گوید: هر انسانی در زندگی خصوصی خود در کنار مشکلات و سختی‌ها، شادی‌ها و پتانسیل‌های مثبت فراوانی نیز دارد و زندگی موسی یکی از این زندگی‌ها بود. با زندگی موسی از طریق یکی از دوستانم آشنا شدم و تصمیم گرفتم بخش‌هایی از زندگی او را به تصویر بکشم .

جشنواره فیلم مستند Big Sky یک جشنواره فیلم غیر داستانی است که سالانه در ماه فوریه برگزار می‌شود. این رویداد فیلم‌های مستند از سراسر جهان را نشان می‌دهد و برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ به عنوان یک رویداد هفت‌روزه آغاز به کار کرد. جشنواره فیلم مستند Big Sky بزرگ‌ترین رویداد سینما در مونتانا آمریکا است و منتخبان آن به جشنواره اسکار راه پیدا می‌کنند .

موسی فرزند امامزاده فیلم مستند ۳۰ دقیقه‌ای است که زندگی نوجوان تنهایی را در آرامستان به تصویر می‌کشد. او هزینه‌های زندگی خود و مادرش را به عهده گرفته است و از طریق حفظ کردن اسم و آدرس قبرها امرار معاش می‌کند. این پسر سعی می‌کند تا بیماری‌اش مانع کار و زندگی‌اش نشود .

رضا گودرزی متولد سال ۵۸ که با مدرک کارشناسی ارتباط تصویری (گرافیک) در آموزش و پرورش به عنوان دبیر هنر مشغول به کار است، از سال ۷۵ زیر نظر هنرمندانی همچون جهانبخش سلطانی، علیرضا خمسه، اصغر همت و محمدرضا خاکی پا به عرصه تئاتر گذاشته و اکنون به عنوان کارگردان تئاتر و تلویزیون فعالیت می‌کند

وی ریاست انجمن نمایش پاکدشت، مدیریت انجمن سینمای جوان پاکدشت، بازبین جشنواره تئاتر جنوب شرق استان تهران، مدیریت فرهنگسرای امام خمینی(ره)، داوری جشنواره تئاتر جنوب شرق استان تهران را در کارنامه خود دارد .

از دیگر آثار این کارگردان پاکدشتی می‌توان فیلم‌های کوتاه «که این‌طور»،«پارتنر»، «گرانوه»، «آموزش راهنمایی و رانندگی» و مستند «حماسه شهادت» را نام برد.

گودرزی توانسته است آثار خود را به جشنواره‌های مختلفی چون صد ثانیه حوزه هنری، فیلم کوتاه تهران، آبرهوزن آلمان، پروین اعتصامی‌ و فیلم رشد شرکت دهد و به عناوینی مختلفی دست پیدا کند. همچنین برخی از فیلم‌های این هنرمند پاکدشتی در رسانه ملی نمایش داده شده است .

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار