معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: طرح کارآمد در 3 استان به صورت آزمایشی اجرا شده است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای آزمايشي طرح کارآمد با هدف در محوریت قرار گرفتن نیازهای آموزشي ضمن خدمت اعلام‌شده از سوي معلمان، در سه استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۹۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با پانا، در خصوص اجرای طرح کارآمد در دوره ابتدایی اظهار کرد: مبناي این طرح به رسمیت شناختن محوریت معلم در اعلام نیازهایش برای توانمندسازی خود و به رسمیت شناختن نقش محوری مدرسه و هدایت مدیر مدرسه برای ارائه آموزش های لازم به معلمان است.

وی ادامه داد: بر اساس اين طرح به جای اینکه در مرکز بشینیم و تعیین کنیم معلمان به چه آموزش‌هایی برای توانمندسازی نیاز دارند براساس چارچوب صلاحیت‌های حرفه‌ای مورد نیاز معلمان در دوره ابتدایی و نیازهای اعلام‌شده از طرف آن‌ها، طرح کارآمد را درنظر گرفته ایم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش گفت: اساس این طرح استفاده از روش‌هاي متنوع به جای روش‌هاي سنتی در آموزش معلمان و استفاده از تجارب این افراد برای یادگیری و یاددهی به سایرین همکاران است.

حکیم زاده بیان کرد: به طور مثال اگر در یک منطقه و مدرسه‌اي معلمی اعلام آمادگی کند که در زمینه‌‌اي تجاربی دارد و علاقه‌مند به اشتراک گذاشتن این تجارب است ما در قالب طرح کارآمد آن را به رسمیت مي‌شناسيم و تجربه‌هايي که از قبل داشتیم را تعمیق مي‌بخشيم و توسعه می دهیم.

وی همچنین اضافه کرد: در این طرح روش روایتی و گفت‌وشنودی را جایگزین روش‌هاي سخنرانی یک طرفه و کلاس‌هاي می کنیم که در عمل ممکن است کارایی چندانی نداشته باشد.

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش، این طرح در سه استان خراسان شمالي، آذربايجان شرقي و اصفهان در مرحله اجرای آزمایشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار