سن بیش از حد پایین ازدواج در بافق یک معضل است

به گزارش پانای بافق، صبح امروز جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان بافق در محل فرمانداری تشکیل شد

کد مطلب: ۶۹۹۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد

فرماندار شهرستان بافق در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات اداره ثبت احوال گفت: این اداره مجموعه وزارت کشور است و علیرغم آنچه آسان و ساده به نظر می رسد منبع بزرگ اطلاعاتی است.

محمد زاده رحمانی با بیان اینکه این اطلاعات باید مورد حفاظت قرار گیرد اظهار داشت: استعلام و رجوع به این اداره زیاد است و باید همواره در هر زمان از شبانه روز پاسخگوی نهادهای دولتی باشد.

وی با اشاره به اینکه پرونده ها توسط کارکنان این اداره با دقت مورد بررسی قرار می گیرد عنوان کرد: در جلسه ای که با حضور مدیر آموزش و پرورش و رییس اداره بهزیستی شهرستان بافق برگزار شد گزارشی از سن پایین ازدواج مطرح شد که این موضوع خود یک معضل برای بافق است.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان افزود: اکثریت طلاق ها نیز در ازدواج ها با سن پایین انجام می شود و زمان آن نیز یک یا دو سال بعد از نکاح است.

زاده رحمانی همچنین با بیان اینکه یزد در چند سال گذشته جز ده استان اول کشور در بحث طلاق بود تصریح کرد: با همکاری و همراهی اداره بهزیستی و دادگستری و دیگر نهادهای مربوطه این مورد از ده آسیب اول خارج شده است.

فرماندار بافق حدنصاب آمار طلاق در این شهرستان را نسبت به استان در رتبه پایین عنوان و خاطر نشان کرد : حوزه آسیب های اجتماعی پیچیده و گسترده است.

وی ادامه داد: برای رفاه حال مردم و جلوگیری از روان پریشی و آلودگی زیستی از مسائلی که زندگی ها را تهدید می کند خود را مسوول بدانیم و در این امر مداخله و مراقبت کنیم.

زاده رحمانی در پایان برای تامین زیرساخت های لازم در اداره ثبت احوال شهرستان قول مساعد و پیگیری داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار