تدوین سبک فعالیت مدارس شاهد بر اساس کیفیت بخشی به فعالیت ها

مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: تدوین سبک فعالیت مدارس شاهد در سراسر کشور با مشارکت مدیران بر اساس کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی، پرورشی و اجرایی را مورد توجه داریم.

کد مطلب: ۶۸۷۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ گردهمایی دو روزه مدیران مدارس متوسطه ی دوره دوم و رؤسای ادارات شاهد و ایثارگران قطب پنج کشوري شامل استانهاي البرز، قم، قزوين، شهرستانهاي تهران و شهر تهران به صورت کارگاهی و به منظور همکاری، هم اندیشی وکیفیت بخشی مدارس شاهد با حضور رزاقي مديرکل شاهد و امور ايثارگران وزارت آموزش و پرورش, قاضي مير سعيد رئيس اداره شاهد و ايثارگران آموزش و پرورش شهر تهران و مديران ادارات مدارس شاهد قطب 5 کشوري در دبيرستان شاهد حضرت زهرا(س) منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران در حال برگزاري است.

محمدرضا رزاقی مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينکه هدف از این کارگاه تعیین شاخص های کیفیت بخشی در مدارس شاهد و ایثارگران با نظر مدیران مدارس تدوین خواهد شد اظهارکرد: هدف این اداره کل از سفرهای استانی، درک صحیح تر نسبت به چالش ها و موضوعات آموزشی و تربیتی مدارس شاهد است و در این سفرها کیفیت بخشی مدارس کشور ازا زاویه دید مدیران مدارس تدوین خواهد شد.

وی هدف اين جلسه را سبک سازي در مدارس شاهد و اخذ نقطه نظرات مديران قلمداد نمود و تصریح کرد: سیاست و استراتژی وزارت آموزش و پرورش در خصوص مدارس شاهد و ایثارگر،ارتقای کیفیت در بحث آموزشی و همچنین پرورشی به گونه ای است که روح حاکم بر انقلاب و ضرورت آن در مدارس شاهد و ایثارگر جریان یابد.

مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با یادآوری سوابق تاسیس این گونه مدارس گفت: این مدارس سال 65 با فرمان حضرت امام(ره) با عنوان رسیدگی به امور تحصیل فرزندان شهدا و ایثارگرشکل گرفت و در سال 78 در قالب آیین نامه مدارس شاهد عملیاتی شد که درشورای عالی فرهنگی به یک آیین نامه اجرایی تبدیل شد.

وی ادامه داد: در سال 85 مجددا یک آیین نامه تنظیم شد و طبق آخرین اساسنامه تصویب شده ای که در مهرماه سال 1396 به این اداره کل ابلاغ شد، آموزش و پرورش موظف به تاسیس و تقویت اداره کل شاهد و ایثارگران است و رسیدگی به امر تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر است.

رزاقی با تاکيد بر اينکه استراتژی وزارت آموزش و پرورش در بحث مدارس شاهد و ایثارگران تابعی از مجموعه دستورالعمل ها و اسناد بالا دستی است افزود: رویکرد مدارس شاهد برپایه نگاهی که در ذات انقلاب اسلامی و ارزش های حاکم بر آن و منطبق بر مفاد سند تحول بنیادین به عنوان یک سند بالادستی قطعی و لازم الاجرا ادامه می یابد.

وی کیفیت بخشی امور مدارس شاهد را امری مهم دانست و هدف مهم این گردهمایی را طراحی و تدوین مدل کیفیت بخشی با مشارکت و نظر مستقیم مدیران مداری عنوان کرد.

رزاقی گفت: مدارس شاهد بر اساس فلسفه ای خاص و درجهت مأموریتی تعیین شده بر اساس فرمان تاریخی حضرت امام (ره) در فروردین ماه سال 1365 و در راستای رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان شهید و ایثارگران تأسیس شد. امروزه مأموریت مدارس شاهد بر اساس اسناد بالادستی و در مسیر بهره برداری و عملیاتی نمودن محتوای سند تحول، شکل جدیدی می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار