نماینده مردم قصرشیرین و سر پل ذهاب در مجلس در گفتگو با پانا:

تعجب می‌کنم که سهمی برای مدارس از بودجه زلزله در نظر گرفته نشد

نماینده مردم قصرشیرین و سر پل ذهاب در مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشایی مدارس تاثیر مثبتی در عادی شدن زندگی در مناطق زلزله زده دارد و خوشبختانه دولت برای این موضوع اهمیت ویژه‌ای قائل است .

کد مطلب: ۶۸۶۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد

فرهاد تجری در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد : یکی از مهمترین و محوری‌ترین مسائل در مناطق زلزله زده بحث آموزش و پرورش است و اینکه دانش آموزان از تحصیل بازنمانند یک ضرورت است .

وی ادامه داد: علاوه بر این حضور دانش‌آموزان در فضاهای آموزشی می تواند از نظر روحی و روانی تاثیر بسیار مثبتی در منطقه ایجاد کند و به سمت عادی شدن مسائل در منطقه پیش برویم که همین امر ضرورت بازگشایی مدارس در منطقه را دوچندان می کند .

نماینده مردم قصرشیرین و سر پل ذهاب در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه دولت به موضوع اهمیت آموزش و پرورش توجه دارد و تعجب می کنم چرا در میان مبالغ پرداخت‌شده از خزانه به دستگاه‌ها بابت تسریع در امدادرسانی زلزله و بودجه ویژه‌ای که به طور فوری اختصاص داده شد، مبلغی برای مدارس در نظر گرفته نشده است .

وی با بیان اینکه بودجه ویژه‌ای برای بازسازی فضا های آموزشی مناطق زلزله زده نیاز است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه سازه ها و امکانات آموزشی در مناطق زلزله زده به شدت آسیب دیده، از سوی دیگر ضرورت دارد که دانش آموزان هر چه سریع تر به کلاس های درس بازگردند و این بخشی از عادی سازی زندگی برای زلزله‌زدگان و به‌ویژه دانش‌آموزان زلزله‌زده که از نظر روحی در دوره حساس زندگی خود قرار دارند، به شمار می‌رود.

تجری یادآورشد : مسئولان اجرایی و به خصوص وزیر آموزش و پرورش از اهمیت و ضرورت بازگشایی مدارس در این مناطق آگاهی لازم را دارند و طی بازدیدی که از منطقه زلزله زده داشتند از نزدیک میزان آسیب ها و خسارات ناشی از زلزله را ارزیابی کردند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار