کتاب «مشارکت اجتماعی و رسانه‌های جمعی» از سوی انتشارات مدرسه منتشر شد

کتاب «مشارکت اجتماعی و رسانه‌های جمعی» تحلیل و تألیف عوامل تحقق اهداف تربیتی، شامل روزآمدسازی، منطقی کردن، منعطف نمودن، و شفاف‌سازی نظام اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی است.

کد مطلب: ۶۸۳۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ در این کتاب برای شناخت تأثیر سامانه‌ی ارتباطات اجتماعی و رسانه‌های جمعی بر مشارکت ذی‌نفعان در امور آموزش و پرورش، ابتدا به تعریف رفتار و اینکه چه عواملی در شکل‌گیری رفتار نقش دارند، توجه شده و در نهایت مشارکت را به‌عنوان نوعی رفتار اجتماعی که حاصل زنجیره‌ای از عوامل، شامل شناخت، یادگیری، ارزش، نگرش و رفتار مشارکت جویانه، در نظر گرفته است.

جوامع بشری در دنیای امروز با حجم عظیمی از تحولات اطلاعاتی و ابزاری مواجه هستند. در این تحولات افراد نگرش‌ها، عادات، رفتارها و منش خودشان را انتخاب می‌کنند. مجموعه‌ این انتخاب‌ها با توجه به تحولات و موقعیت جغرافیایی و اجتماعی، هویت فرد را شکل می‌دهد. هر فردی در اجتماع خود، در رویدادهای بعدی جامعه نقش دارد و در تمام شئون آن مشارکت می‌کند. در این میان برای شکل‌گیری مطلوب هویت فردی، کنش‌گران اجتماعی باید نقش اساسی خود را ایفا کنند.

هر چه مشارکت کنش‌گران برای تدوین قوانین و مدیریت‌ها در درون سازمان‌ها بیشتر شود، انعطاف‌پذیری سازمان‌ها در قبال مشارکت کنش‌گران بیشتر می‌شود. بدین‌سان مربیان و معلمان به‌عنوان کنش‌گران حوزه‌ی تعلیم و تربیت نقش بسزایی در تحقق اهداف تربیتی دارند.

کتاب «مشارکت اجتماعی و رسانه‌های جمعی» در ۱۶۷ صفحه و ۸ بخش برای نخستین مرتبه در سال ۱۳۹۶ به همت انتشارات مدرسه به بازار نشر عرضه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار