گزارش پانا از جشنواه مستند تلویزیون،

باید جشنواره ای را برای تلویزیون نگاه کردن مسئولان برگزار کنیم

همزمان با آغاز به کار فصل سوم جشنواره تلوبزیونی مستند برگزیدگان فصل دوم این رویداد معرفی شدند.

کد مطلب: ۶۷۳۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، نشست خبری آغاز سومین فصل جشنواره تلویزیونی مستند با حضور محمدرضا اصلانی فیلمساز مستند، محمد احسانی، مدیر شبکه نسیم، سلیم غفوری مدیر شبکه مستند و مهدی میرتیموری دبیر جشنواره عصر امروز_شنبه ۲۲ مهر_در فرهنگسرای ابن سینای شهرک غرب برگزار شد.
غفوری مدیر شبکه مستند در مراسم تقدیر از محمدرضا اصلانی، معرفی برگزیدگان دومین دوره و آغاز فصل سوم جشنواره مستند تلویزیونی گفت: ابن جشنواره با هدف تعامل بیشتر شبکه با مستندسازان کشور برگزار شد. در سال های اخیر خوشبختانه حوزه مستند رشد کمی و کیفی خوبی داشت. مستندسازان آثار خوبی را تولید و عرضه کردند. از آنجا که تلویزیون به دیده شدن مستند می تواند کمک زیادی کند، جشنواره مستند نیز این هدف را دنبال کرد.
وی افزود: این جشنواره اقدامات موثری در سیاست گذاری داشت و امیدوارم این تعامل را با کمک همه مستندسازان خوب کشورمان حفظ کند. مستند قرار است آینه جامعه باشد. ما هم قصد داریم واقعیات جامعه را به تصویر کشیده و اقدام به نقد آن کنیم. امیدوارم این روند را در فصول بعدی پربارتر ادامه دهیم.
میرتیموری دبیر این جشنواره نیز بیان کرد: این فصل با ۴۲ فیلم از ۱۷ تیر تا ۲۴ شهریور روی آنتن رفت. ۶۲۵۷۱ نفر در نظر سنجی برنامه شرکت کردند و امروز از برگزیدگان داوری و مردمی تقدیر می شود.فصل سوم از ساعت ۲۰ امشب با رقابت ۴۱ فیلم تا ۲۹ آذرماه آغاز می شود. در شش ماه فعالیت ۷۹۹ نفر در سامانه جشنواره شرکت و اثر ثبت کردند.
وی افزود: تعامل مخاطبان با مستندهایی درباره مسایل اجتماعی و چاره جویی برای حل مشکل برای ما بسیار جالب بود.اما دریغ از یک تماس از سوی مسیولان مربوطه و گویا مسیولان اصلا تلویزیون تماشا نمی کنند!انگار ابتدا باید یک جشنواره برای تلویزیون تماشا کردن مسئولان برگزار کنیم.
در ادامه این مراسم مخاطبان برگزیده جشنواره تقدیر شدند.
فاطمه عظیمی و سید مصطفی حسینی به عنوان مخاطبان نمونه شبکه و جشنواره مستند معرفی شدند.
همچنین محسن شاه مرادی برای مستند «گرگینگی» برگزیده بهترین مستند کوتاه مردمی جشنواره شد.
میلاد خالقی منش نیز جایزه و تندیس بهترین فیلم مستند نیمه بلند را برای اثر «این زمین،خوردنی نیست» دریافت کرد.
وی ابراز امیدواری کرد فیلم مستند در رسانه ملی بتواند واقعی تر و بی پرده تر باشد تا شعار شبکه مستند جای همه مستندسازان کاملا محقق شود.
جایزه و تندیس بهترین مستند بلند نیز به فریدون قدیمی برای فیلم «پروفسور سمیعی» اختصاص یافت.
در ادامه این مراسم از محمدرضا اصلانی مستندساز برجسته کشورمان تقدیر شد. وی بیان کرد: برگزیدگان این جشنواره پیشرویان جهان هستند. سینمای مستند ما نیاز به تعمیق واقعیات دارد. سینمای مستند جهان را چندبعدی می کند نه مثل نظام ها تک بعدی و این رسالت فیلمسازان است تا پلی بین جامعه جهانی باشند. بنابراین جشنواره مستند تلویزیون باید گسترش یافته و جهانی شود.
مسعودآستانداری برای مستند کوتاه «سه پسر دو دختر» ، حجت طاهری برای مستند نیمه بلند «زندگی در خور موسی» و در بخش مستند بلند نیز بهروز نورانی پور برای مستند «a۱۵۷» جوایز بخش منتخب داوری را دریافت کردند.
اصلانی که جایزه این بخش را اهدا کرد از حاضران خواست به احترام‌کردها علیه فاجعه بر آنان یک دقیقه بایستند.
همچنین آرزو فیروزفر از خبرگزاری فارس به نمایندگی از اهالی رسانه به عنوان خبرنگار فعال در تعامل با جشنواره تلویزیونی مستند مورد تقدیر دبیر جشنواره قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار