در نشست خبری مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور عنوان شد:

بزرگان فرهنگ و هنر کشور فعالیت های خود را از مدرسه شروع کرده اند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: بزرگان فرهنگ و هنر کشور از کار خود را از مدرسه شروع کرده اند و آینده هنر و فرهنگ کشور به مسابقات فرهنگی و هنری وابسته است.

کد مطلب: ۶۴۵۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی براتعلی منصوریان گفت: سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور از 1 تا 11 مرداد ماه در نیشابور برگزار می شود که 2 هزار و 200 دانش آموز مربی و سرپرست در آن حضور دارند.
وی افزود: این دانش آموزان در پنج گروه هنر های آوایی هنر های نمایشی، هنر های دستی و تجسمی افرینش های ادبی ورسانه و فضای مجازی به رقابت می پردازند و این دانش اموزان برترین های کشور هستند و استانهای مختلف جمع می شوند
وی ادامه داد: آثار فرهنگی و هنری این دانش اموزان توسط 40 داور برتر کشوری داوریت خواهد شد. همچنین در بحث اجرا15 کمیته اجرایی پیشبینی شده است تا انشا الله این رخداد بزرگ فرهنگی و هنری کشور به بهترین نحو ممکن اجرا شود.
منصوریان گفت: در این جشنوراه کارگاه های مختلف آموزشی پیشبینی شده است، همچنین برخی از رشته های مسابقات نیز گروهی است مانند سرود که در آن اثار تربیتی کار گروهی را دنبال می شود.
وی یکی از ساحت های تربیتی هنری و زیباشناختی عنوان کرد و گفت: در مسابقات فرهنگی و هنری تربیت دانش اموزان در این ساحت تعلیم و تربیت مورد توجه ویژه است
منصوریان گفت: ایجاد شور و نشاط با فعالیت های هنری در مدارس انجام می شود و مسابقات فرهنگی و هنری ما از دل مدرسه آغاز می شود که می تواند در بانشاط کردن مدرسه موثر باشد.
وی گفت: اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید رجائی باغرود نیشابور به عنوان بزرگترین اردوگاه فرهنگی کشور میزبان مسابقات است که البته یک روز از این اردو در مشهد برای زیارت برنامه ریزی شده است.
همچنین اجرای عمومی دانش اموزان در نیشابور و بازدید از اماکن فرهنگی این شهر برنامه ریزی شده است.
منصوریان با بیان اینکه خزانه فرهنگی هنری اینده کشور، مسابقات فرهنگی و هنری است افزود: بزرگان فرهنگ و هنر کشور از کار خود را از مدرسه شروع کرده اند و آینده هنر و فرهنگ کشور به این مسابقات وابسته است همچنین مشهد پایتخت فرهنگ جهان اسلام است و این رخداد فرهنگی و هنری فرصتی برای اشنایی دانش اموزان کشور با این استان این شهر است.
وی ادامه داد: در دهه کرامت امسال، سیزدهمین دوره اردوهای زیارت اولی است که با همکاری آستان قدس 3هزار 600 دانش آموز به مشهد می آیند که کار بسیار ارزشمندی است.
وی اظهار کرد: کاروان فرهنگی هنری استان 110 نفر است و در سی و چهارمین دوره 30 رتبه اول تا سوم داشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار