توانمندسازی فرزندان امروز؛ مقاوم سازی اقتصاد فردا-۳

مدیر بازاریابی یک واحد صنعتی : آموزش و پرورش حلقه واسط دانش آموز و کار

مدیر بازاریابی یک واحد تولیدی صنعتی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در تعامل با وزارت صنعت ،معدن و تجارت زمینه جذب دانش اموزان آموزش دیده را فراهم کند ،افزود: آموزش و پرورش باید هماهنگی و معرفی و به کارگیری این متخصصان را برعهده گیرد و به نوعی حلقه واسط نیروی آموزش دیده دبیرستانی با بازار کار باشد .

کد مطلب: ۶۴۳۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد

افشار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش دوره های فنی و حرفه ای را برگزار می کند که در آن به آموزش و کسب مهارت و تخصص به دانش آموز توجه می شود اما به مقوله بازار کار توجه چندانی نمی شود و این درحالی است که وزارت آموزش و پرورش باید به بحث جذب این نیروی آموزش دیده در محیط های کاری و بنگاهها و واحدهای تولیدی نیز اهتمام لازم را داشته باشد .

آموزش دانش آموزارن براساس نیاز بازار کار باشد

وی اظهار کرد: نیروی کار باید براساس نیاز بازار و رشته های شغلی ،فنی یا تولیدی که بخش تقاضای کار نیاز دارد آموزش داده شود و نمی توان هزینه ،زمان و منابع را برای آموزش به گونه ای اختصاص داد که هیچ بهره برداری از آن برای فرد در اینده شغلی و اجتماعی اش انجام نشود .

افشار با تاکید براینکه آموزش ،هزینه و صرف منابع نباید پس از پایان دوران آموزش بدون نتیجه بماند و این سرمایه گذاری باید ادامه دار باشد خاطرنشان کرد: نباید دانش آموخته های دبیرستانی را که مهارتی را فرا گرفته اند به حال خود رها کرد بلکه این سرمایه گذاری باید مورد استفاده واقع شود واین امر محقق نمی شود مگر آنکه وزارت آموزش و پرورش در تعامل با وزارت صنعت ،معدن و تجارت کار هماهنگی و معرفی و به کارگیری این متخصصان را برعهده گیرد و به نوعی حلقه واسط نیروی آموزش دیده دبیرستانی با بازار کار باشد .

وی عنوان کرد: البته این آموزش ها ممکن است ناکافی باشد اما پیش شرط اولیه برای معرفی نیروی کار است و هر واحد فنی و تولیدی می تواند در شروع کار و به کارگیری نیروی انسانی آموزش هایی را به منظور ورود دانش اموزان انجام دهد .

دوره های فنی و اجرایی از دوره های آکادمیک مهمتر و مفید تر است

مدیر بازاریابی یک واحد تولیدی صنعتی تصریح کرد: به طور قطع گذراندن واحدهای فنی و اجرایی از واحدهای آکادمیک مهتر است و تاثیر بیشتری از واحدهای درسی دارد به این دلیل که ارتباط ملموس با کار مهارت های بیشتری به دانش آموز برای انتخاب آینده شغلی خواهد داد .

وی خاطرنشان کرد: ممکن است تکنولوژی آموزشی در قالب دروس آکادمیک قدیمی شده باشد و از آنجا که پیشرفته های علمی و تکنولوژی رو به روز در حال پیشرفت است دروس آکادمیک ممکن است کارآیی لازم را برای متخصص شدن دانش آموزان نداشته باشد .

افشار تصریح کرد: برخی از کارخانجات تکنولوژی قدیمی خود را به روز می کنند و به مهارت های جدید برای امور اجرایی نیازمند هستند بنابراین آموزش ها در دوره تحصیل باید منطبق با پیشرفت های تکنولوژی باشد .

مدیر بازاریابی یک واحد تولیدی صنعتی در پاسخ به این پرسش که فعالان اقتصادی چه کمکی به نیروی آموزشی می توانند داشته باشند ،خاطرنشان کرد: باید این تفکر در واحدهای تولیدی و صنعتی شکل گیرد که نیروی آموزش دیده و متخصص جذب واحد صنعتی شوند و از آنها دعوت کرده و وارد بازار کار کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار