ظرفیت تختهای بیمارستان نیشابور به 55 درصد افزایش یافت

سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: در دولت تدبير و اميد و طی سه سال گذشته بیش از پنجاه درصد به تختهای بیمارستانی نیشابور اضافه شده است.

کد مطلب: ۶۳۴۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی . محسن عظیمی نژاد گفت : در منطقه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی نیشابور تا پایان سال 92 فقط 329 تخت فعال بیمارستانی دولتی وجود داشته یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت 0.6 تخت بیمارستانی بوده و این تعداد تخت جوابگوی یک سوم جمعیت نیشابور بود در حالیکه استاندارد کشوری در همان سال 1.7 بود.
وی اظهار داشت : با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و قرار گرفتن مقوله سلامت به عنوان یک اولویت مهم دولت و با اجرای طرح تحول سلامت در دانشکده علوم پزشکی نیشابور تا پایان سال 95 مجموعا 115 تخت در مجموعه دانشکده علوم پزشکی نیشابور ایجاد و به بهره برداری رسیده و تا شهریور 96 یعنی پایان دولت یازدهم 60 تخت دیگر در بیمارستان حکیم اضافه خواهد شد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور افزود : در مجموع در دولت تدبير و اميد و طی سه سال گذشته ، 175 تخت بیمارستانی به تعداد تختهای بیمارستانی نیشابور اضافه شده و مجموع تعداد تختهای بیمارستانی به 504 تخت افزایش خواهد یافت و این میزان ، افزایش 55 درصدی تعداد تختهای بیمارستانی را نشان می دهد به عبارتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور در افزایش تعداد تختهای بیمارستانی سرعتی بیش از میانگین کشوری داشته است و این در تاریخ سلامت نیشابور بی سابقه و کم نظیر است.
محسن عظیمی نژاد خاطر نشان کرد : برای ایجاد هر تخت بیمارستانی حداقل دو نفر نیرو بکار گیری شده و نیز 40 مترمربع فضای فیزیکی گسترش یافته است. افزون بر هزینه های فوق ، تامین تجهیزات جانبی هر تخت هزینه های سنگینی دارد به عبارت بهتر برای اضافه شدن هر تخت بیمارستانی حدود 100 میلیون تومان هزینه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار