مدیرکل فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش:

سهم فنی و حرفه‌ای و کاردانش از جذب دانش‌آموزان در سال گذشته 34درصد بود

مدیر کل فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش در نشست هم‌اندیشی و تبیین برنامه‌های حوزه فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش در ابهر،گفت: سهم حوزه فنی و حرفه‌ای و کاردانش از جذب دانش‌آموزان در سال گذشته 34 درصد بود.

کد مطلب: ۶۱۷۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، سید محسن حسینی‌مقدم در نشست هم‌اندیشی و تبیین برنامه‌های حوزه فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش در شهرستان ابهر به ابلاغ به موقع شیوه‌نامه هدایت تحصیلی با رویکرد انتخابی آگاهانه و آزادانه به استان‌ها و مناطق اشاره كرد وگفت: اگر بخواهیم زمینه جذب دانش‌آموزان به هنرستان‌ها را فراهم کنیم و به فکر آینده کشور باشیم، باید از توانمندی‌های مدیران هنرستان‌‎ها و همت بالای آنها در این زمینه بهره ببریم.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هنوز نگرش غالب در جامعه ورود دانش‌آموزان به دانشگاه و کنکورزدگی است، اضافه کرد: مهارت‌پروری از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت.
وی با درخواست از مدیران هنرستان‌ها برای بسترسازی لازم از طریق ایجاد نمایشگاه‎‌های مختلف در هنرستان‌ها برای تغییر نگرش اولیای دانش‌آموزان افزود: برنامه توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز مناطق و استان‌‎ها از سیاست‌های حوزه فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش است.
حسینی‌مقدم بر لزوم حرکت به سمت ایجاد هنرستان‌های تخصصی با در نظر گرفتن توسعه متوازن بین رشته‌ای و تراکم منطقی کلاس‌ها در راستای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی و اتلاف منابع تأکید کرد وگفت: یکی از دغدغه‌های مدیران هنرستان‌ها مشکل کمبود تجهیزات است.
وی به موضوع تعدیل و جابه‌جایی تجهیزات هنرستان‌ها اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح استفاده از ظرفیت‌های موجود در هنرستان‌ها به منظور بهره‌وری از امکانات موجود است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش از اختصاص اعتبار مناسب در سال‌جاری برای تجهیز هنرستان‌ها خبر داد و گفت: در سال‌جاری اعتباری بالغ بر 540 میلیارد تومان برای تجهیز اختصاص داده شده است ، ضمن این که 200 میلیارد تومان نیز از محل صندوق توسعه ملی برای تجهیز هنرستان‌ها پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه سهم حوزه فنی و حرفه‌ای و کاردانش از جذب دانش‌آموزان در سال گذشته 34 درصد بود، تصریح کرد: امیدواریم با تلاش مسئولان این سهم در سال‌جاری افزایش پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار