مازندران 220 مدرسه پژوهش‌محور دارد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به وجود 220 مدرسه پژوهش‌محور گفت: تعداد مراکز آموزشی معلمان نیز از 3 مرکز به 26 مرکز افزایش و زمان آموزش از 56 نفر به 83 نفر ساعت ارتقا پیدا کرده است.

کد مطلب: ۶۱۷۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، سید علی قاسمی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه در مصلی شهرستان ساری، تقارن روز معلم با سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری را مایه مباهات و خوشحالی دانست و گفت: آموزش و پرورش نهادی است که عدالت را در مدارس ترویج می‌دهد و ایجاد فرصت برابر و عدالت‌محور در حوزه آموزش برای تمامی دانش‌آموزان از برنامه‌های مهم این نهاد در دولت تدبیر و امید است.

وی با اشاره به عملکرد آموزش و پرورش مازندران در ساماندهی نیروهای انسانی گفت: برخلاف گذشته معلمان در سه سال اخیر از طریق تربیت معلم جذب شده‌اند.

وی با بیان اینکه مازندران بالاترین نرخ باسوادی را بر اساس اعلام سرشماری نفوس و مسکن سال 95 به خود اختصاص داده است، افزود: در مجموع در دولت تدبیر و امید نرخ باسوادی بیش از 2 و نیم درصد افزایش داشته است.

قاسمی با اعلام اینکه 99.8 درصد دانش آموزان در مدارس ابتدایی استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: در سال 92، 43 درصد دانش‌آموزان در مدارس پیش‌دبستانی بودند و اکنون بیش از 80 درصد آن‌ها در پیش‌دبستانی‌های مدارس مازندران تحصیل می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، اظهار داشت: 99.98 درصد پایه اول در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با اعلام اینکه 123 مدرسه استان کمتر از 10 دانش آموز دارند، ادامه داد: 128 کلاس در مناطق محروم ساماندهی شدند.

قاسمی با اعلام اینکه برای نخستین بار 2 هزار یادواره با محوریت 2 هزار شهید معلم و دانش آموز در مازندران برگزار شد، گفت: 16 هزار دانش آموز طی دو سال گذشته در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران به شرکت 200 هزار دانش آموز در مسابقات قرآنی اشاره کرد و افزود: 400 مدرسه استان از حیاط پویا و با نشاط برخوردار شدند.

قاسمی با اشاره به وجود 220 مدرسه پژوهش‌محور افزود: تعداد مراکز آموزشی معلمان از 3 مرکز به 26 مرکز افزایش یافته است و زمان آموزش آنان نیز از 56به 83نفر ساعت ارتقا پیدا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار