اجرای طرح کوهورت سلامت کودکان و مادران برای اولین بار در ایران

معاون آموزشی علوم پزشکی استان سمنان از اجرای طرح کوهورت سلامت کودکان و مادران برای نخستین‌بار در ایران خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۶۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، دکتر نوید دانایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه مطالعاتی از امروز در سمنان آغاز می‌شود.

وی از مطالعه سه هزار نوزاد و مادر در استان سمنان در قالب این پروژه مطالعاتی خبر داد و افزود: این پروژه مطالعاتی همزمان با سمنان در دو استان یزد و اصفحان اجرا و در مجموع طی آن ۹ هزار مادر باردار تحت مطالعه قرار می‌گیرند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه مادران باردار به محض تشخیص بارداری وارد این طرح می‌شوند، اضافه کرد: در این پروژه دوره جنینی کاملا مورد مطالعه تیم پژوهشی ما قرار می‌گیرد و جنین بعد از تولد کودکان نیز تحت رصد و مطالعه متخصصان ما قرار می‌گیرند.

دانایی، با بیان اینکه در فاز اول این پروژه، کودکان تا سن ۵ سالگی مورد مطالعه قرار می‌گیرند، گفت: در این طرح تیمی از بهترین متخصصان زنان با ما همکاری داشته و دوران جنینی، رشد، تکامل و تغذیه نوزادان و نقش تغذیه مادران در آن، مورد رصد قرار می‌گیرد.

وی همچنین از اختیاری بودن این طرح خبر داد و گفت: هیچ اجباری برای ورود به این پروژه نیست و همه مادران و نوزادان مورد مطالعه با اختیار و رضایت خانواده‌ها وارد این پروژه مطالعاتی می‌شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار