دانش آشتیانی در ديدار با دانشجومعلمان پرديس شهيد باهنر:

در سال 95، قريب به 50 هزار معلم بازنشسته شده اند

وزير آموزش و پرورش از بازنشستگي قريب به 50 هزار معلم در سال 95 خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۵۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، فخرالدين دانش آشتياني در ديدار صميمي با دانشجو معلمان پرديس دخترانه شهيد با هنر گفت: با تغيير شتاب زده نظام آموزشي از 4-3-5 به 3-3-6، يك پايه از مقطع متوسطه كم و يك پايه به مقطع ابتدايي اضافه شد كه به دليل عدم آمادگي زيرساخت هاي لازم، در دوره ابتدايي با كمبود نيرو و در مقطع متوسطه با تراكم نيرو مواجه شديم .

وي با بيان اينكه انتقال نيروهاي مازاد از وزارت آموزش و پرورش به ديگر دستگاه هاي دولتي ميسر نيست، تصريح كرد: آموزش و پرورش براي سامان دهي نيروي انساني موردنياز خود در مقطع ابتدايي، بايد از نيروهاي دوره متوسطه استفاده كند كه براي معلمان انتقالي، دوره آموزش ضمن خدمت پيش بيني شده است .

دانش آشتياني ادامه داد: هر ساله در وزارت آموزش وپرورش تعدادي از معلمان به افتخار بازنشستگي نائل مي شوند كه در سال 95، حدود 50 هزار نفر بازنشسته شده اند و در سال96 هم همين تعداد بازنشسته پيش بيني مي شود .

عضو كابينه تدبيرواميد به جذب نيروي انساني درآموزش و پرورش براساس مدل «بومي گزيني» اشاره كرد و افزود: باتوجه به نياز آموزش وپرورش در هر استان برحسب مقطع تحصيلي، جنسيت و رشته تحصيلي جذب افراد از دو روش دانشگاه فرهنگيان و شهيد رجايي و استفاده از ظرفيت ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگيان صورت مي گيرد .

وي بيان كرد: فارغ التحصيلان دانشگاه فرهنگيان پس از 4 سال درس خواندن، درآموزش وپرورش استخدام مي شوند و اين افراد متعهد مي شوند تا 10 سال نبايد درخواست نقل وانتقال داشته باشند .

دانش آشتياني خاطرنشان كرد: بيشترين درخواست نقل وانتقال نيرو در آموزش وپرورش، از مناطق محروم به كلان شهرها به ويژه شهرتهران است كه متأسفانه نمي توانيم آنها را انجام دهيم .

گفتني است؛ درابتداي اين ديدار صميمي، دانشجومعلمان پرديس دخترانه شهيد باهنر، مشكلات آموزشي و اداري خود را با وزير آموزش وپرورش درميان گذاشتند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار