عضو دبیرخانه کمیته ملی شیر مدارس کشور:

ایران، بزرگترین برنامه توزیع شیرمدارس در جهان را دارد

عضو دبیرخانه کمیته ملی شیر مدارس کشور گفت:13 میلیون 500 هزار دانش آموز از شیر رایگان مدارس بهره مند می شوند و از نظر تعداد افراد تحت پوشش؛ ایران بزرگترین برنامه توزیع شیرمدارس در جهان را دارد.

کد مطلب: ۶۰۶۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
نصرالله جعفر آبادی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا با بیان اینکه توزيع شيرمدارس در100 كشور جهان انجام می شود خاطر نشان کرد: کشور ما جز 10 كشور اول شروع توزيع شير در مدارس است.
وی از توزیع سالانه 770 میلیون پاکت شیر در مدارس کشور خبر داد و افزود: با توجه به توزیع شیر رایگان بین تمامی دانش آموزان در سه سال اخیر، ایران بزرگترین برنامه شیر مدارس را از نظر تعداد افراد تحت پوشش در دنیا دارد.
جعفرآبادی با بیان اینکه یارانه شیر مدارس هدفمند ترین یارانه در کشور است گفت: دو و نیم درصد از شیر تولید شده کشور در مدارس توزیع می شود.
عضو دبیرخانه کمیته ملی شیر مدارس کشور تامين، حفظ و ارتقاء سطح سلامت دانش آموزان، تامين بخشی از نيازهای غذايی روزانه دانش آموزان و ترويج فرهنگ مصرف شير وآموزش غذا و تغذيه سالم را از مهمترین اهداف توزیع رایگان شیر در مدارس کشور برشمرد.
جعفرآبادی افزايش سطح بهداشت دانش آموزان،افزايش قدرت يادگيری در دانش آموزان، افزايش مصرف شير و حضور در سبد خانوار، ترويج فرهنگ مصرف شير در خانواده ها و افزايش توانايی های صنعت لبنی ايران از جمله موفقیت های توزیع شیر رایگان در مدارس دانست.
وی از راه اندازی سامانه توزیع شیر در مدارس سراسر کشور خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 90 در صد مدارس وارد این سامانه شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار