آخوندی در صحن مجلس:

از استیضاح گلایه ندارم/چند حادثه غم‌بار در3 ماه اخیر کام ملت راتلخ کرد

وزیر راه و شهرسازی گفت: از اینکه در این جایگاه هستم خشنودم گلایه‌ای ندارم و آماده‌ام هر ابهامی را تبیین کنم.

کد مطلب: ۵۹۹۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش گروه سیاسی پانا، عباس آخوندی در جریان استیضاح در صحن مجلس پشت تریبون قرار گرفت و عنوان کرد: بی‌گمان مذاکرات این جلسه سخت و تاریخی به همین جا ختم نمی‌شود و در آینده مورد قضاوت نکته‌بینانان تیزبین قرار می‌گیرد.


او افزود: در سه ماه گذشته چندین حادثه غم‌بار کام ملت ایران را تلخ کرد؛ حادثه تصادف دو قطار که جان ۴۹ نفر را گرفت، بعد آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو بود که ۱۶ آتشنشان و ۴ شهروند را به قربانی گرفت و آخرین حادثه مرگ راهدار فداکار بود که هنگام خدمت در گردنه مبارک‌آباد به شهادت رسید. ضمن ادای احترام و آرزوی غفران برای جان باختگان و عرض تسلیت به خانواده‌های آنها بار دیگر بابت هرگونه قصور یا کوتاهی از سوی دستگاه و شخص خودم پوزش می‌طلبم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: درباره ایمنی سکونتگاه‌های ایران برابر سوانح باید تدابیر پیش‌گیرانه اتخاذ کنیم مهم آمادگی و رفتار سازمانی و شخصی ما است. در ابتدا از نمایندگانی که رنج استیضاح را متحمل شدند و وزارت‌خانه را رصد کردند، تشکر می‌کنم از آنها که پس از بررسی از پیگیری استیضاح منصرف شدند هم سپاسگزارم. از نمایندگانی که نگاه مثبتی به عملکرد وزارت‌خانه داشتند تقدیر می‌کنم.

او با اشاره به اینکه استیضاح حق نمایندگان است، تاکید کرد: از اینکه در این جایگاه هستم خشنودم گلایه‌ای ندارم و آماده‌ام هر ابهامی را تبیین کنم. ما مردم‌سالاری در ایران را به رخ جهانیان می‌کشیم در این ارتباط لازم به تاکید پسوند دینی مقوله مردم سالاری دینی است. در ایران تمدن ایران شهری به اجرا می‌گذاریم که لازمه اجرای آن ادب است.

آخوندی خاطرنشان کرد: در این دوره وزارت ۵ بار به نحوی از نمایندگان در دوره پیشین تاییدیه گرفتم. یک بار رای اعتماد سه بار در پاسخ به سوالات و یک بار در استیضاح مجلس قبل این را نشان از صداقت و درستکاری همکارانم و خودم می‌دانم و امیدوارم برای ششمین بار پاسخ‌های من در دفاع از این وزارت‌خانه قانع‌کننده باشد.

ادامه دارد...

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار