مدیر آموزش و پرورش رودان به پانا خبرداد:

جذب572 نفر در دوره های سوادآموزی رودان

مدیر آموزش و پرورش رودان از جذب 572 نفر از بی سوادان در دوره های نهضت سواد آموزی این شهرستان خبرداد.

کد مطلب: ۵۶۴۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد

احمد رحیمی پور در گفت و گو با خبرنگار پانا هرمزگان گفت: حجم ابلاغی جذب بی سوادان از سوی استان 500 نفر بود که با تلاش و همراهی مسئولین محلی در روستاها توانستیم تعداد 572 نفر از بی سوادان را در دوره های آموزی جذب کنیم.

وی افزود: حجم ابلاغی در دوره های تحکیم 100 نفر و انتقال 190 عنوان شده بود که با برنامه ریزی های صورت گرفته در دوره تحکیم 111 نفر و در دوره انتقال 193 نفر از کسانی که در دوره های سواد آموزی شرکت داشتند به دوره آموزشی بالاتر انتقال یافتند.

مدیرآموزش و پرورش رودان از راه اندازی مرکز یادگیری محلی در روستای سرجوئیه رودان خبر داد و گفت: شرکت کنندگان در مرکز آموزش و یادگیری محلی علاوه بر علم آموزی از مهارتهای فنی نظیر گلدوزی، خیاطی و شیرینی پزی، و همچنین از مهارتهای فرزند پروری، همسرداری، پیشگیری از معلولیت ها، تعاون، بهداشت، برگزاری مناسبت های مذهبی و مسابقات انشاء نویسی و کتابخوانی به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در روستا بهره مند می شوند.

این مسئول با اشاره به آمار دریافت شده از سرشماری نفوس و مسکن سال 1390 عنوان کرد: جمعیت گروه هدف در 5 سال گذشته 80هزارو 192 نفر بود که از این تعداد 72 هزارو 131 نفر باسواد و 7هزارو 306 نفر بعنوان بی سواد اعلام و 755 نفر دیگر نیز بعنوان افرادی که وضعت سواد آنان محرز نگردیده است، در سیستم مرکز آمار به ثبت رسید.

رحیمی پور خاطر نشان کرد: با تلاشهای صورت گرفته طی 4 سال گذشته 3هزارو 6نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال جذب دوره های سوادآموزی شدند و این در حالی است که فعالیتهای مسئولین محلی برای جذب و آموزش 4 هزارو 300نفر دیگر کماکان ادامه دارد.

وی تعداد جذب شدگان در سال 95 را 572 عنوان کرد و گفت: درصورتی که این افراد موفق شوند به دوره تحکیم راه یابند، تعداد 3هزارو 728 نفر بی سواد در کل شهرستان باقی خواهد ماند.

مدیر آموزش و پرورش رودان؛ رشد باسوادی این شهرستان طی 40 سال گذشته را 75درصد عنوان و در ادامه تصریح کرد: نرخ باسوادی مردم رودان در سال 1355 برابر با 18درصد بود که استفرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرمان ویژه حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر ریشه کنی بیسوادی تا کنون در سال 1395 ای رقم به 93 درصد رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار